Cook Forest - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Cook Forest - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Cook Forest

Door: Anne-Marie en Charon

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

04 September 2011 | Verenigde Staten, Ashland

Vanmorgen zijn we rond half 8 opgestaan.Na het ontbijt weer op pad. We gaan nog even terug naar de Kinzua Dam. Er is daar een bezoekerscentrum met info over de dam, wat gisteren al gesloten was toen we er langs reden. We waren net daar toen het open ging.

Nadat we dit bezocht hadden reden we naar de Jakes Rock, een uitzichtpunt. Vanaf hier boven zie je de dam liggen.

We gaan nu naar het Chapman Park wat in het Allegheny National Forest ligt. Hier heb je een visvijver waar ze net, toen wij er waren, een wedstrijd vissen aan de gang was. We hebben hier eventjes rondgelopen en zijn toen weer verder gereden.

We volgen onze weg naar het zuiden en verlaten het grote Allegheny Park. Na een tijdje rijden zien we enkele giftshops langs de weg. We besluiten om eventjes uit de auto te gaan en even binnen te wippen.

Zo, weer terug in de auto. Nu op weg naar het Cook Forest. In dit forest staan vele White Pine. Hier staan de oudste van heel Pennsylvania. Rond 3 uur zijn we op in het park.

We parkeren de auto en gaan via een pad langs een klein riviertje. Soms moeten we via een bruggetje over het water. Ook is er een swinging bridge.
We vervolgen onze weg en komen bij een camping uit. Hier is een klein vijvertje waar kleine kinderen mogen vissen met hun ouders. Als we daar staan begint het een klein beetje te regenen. We schuilen onder de bomen en besluiten om verder te gaan. De klim gaat naar boven. Als we al een eind op pad zijn begint het wat harder te regenen. Omdat het pad nog al glibberig is gaan we terug. Het gaat steeds harder regenen. Dan maar terug naar de auto. We moeten nog een eind klimmen voordat we naar beneden kunnen. Inmiddels regent het niet meer zo hard. Maakt niet uit, nat zijn we toch al. Onze spullen, zoals camera en rugzak hadden we al in een plastic tas gedaan. Als het niet meer regent zijn we bijna terug bij de auto. We horen op de achtergrond onweer. Even checken of het nu droog blijft of niet. Volgens internet blijft het regenen en komt er nog veel meer. Tja, wat nu?

We wilden nog naar Erie dat aan het Lake Erie ligt. Maar daar geven ze ook veel regen aan. We besluiten om maar een dag eerder naar "huis" te rijden. Op naar Ashland.

Onderweg krijgen we flinke buien over ons heen. We rijden door een bosrijk gebied, wat heuvelig is, als het opeens kei hard begint te regenen en te onweren. Vele auto's stoppen dan ook. Wij ook. Na een klein half uurtje kunnen we weer verder.

Onderweg eten we nog wat bij de Pizzahut. Het is dan rond 7 uur.
Vlak bij huis gaan we nog bij de MAC een Smoothies, Mango en Pineapple halen. Deze zijn lekker!

Om half 9 komen we thuis aan. Even alles uitgeladen, en de was vast in de wasmachine gedaan.

Wat we morgen gaan doen?
We hebben nog vele dingen die we hier willen gaan doen. Maar wat we morgen gaan doen, dat lees je morgen dan wel weer.

groetjes van Charon en Anne-Marie

• 05 September 2011 - 03:14

Wim En Anne-Marie :

Hallo Anne-Marie en Charon,

Dus behoorlijk wat regen gehad vandaag, ja je kan ook niet alles hebben toch?
    Maar in ieder geval toch nog lekker gewandeld en verschillende dingen gezien dus toch een leuke dag geweest zo te lezen
    groet Win xxx

• 05 September 2011 - 08:33

Anja:

ja regen hebben wij hier ook genoeg.
    maar dan is het toch prettiger als je die regen in een mooi en ver land mag krijgen.
    geniet er nog maar van.
    met hopelijk ook nog veel mooi weer.
    groetjes Anja
    ps is dat een soort van snavel bij die vis???
    raar beest

• 05 September 2011 - 12:03

Henk:

Anne-marie: Geert was weer eens hier. Had weer niets te doen!!! Je kent hem. Vond het heerlijk rustig op de afdeling nu jij er niet bent.

Mijn vraag aan Geert is dan ook: klopt het wat je tegen mij zei: dat je nu eindelijk eens ongestoord muziek kan luisteren zonder dat er iemand door heen kletst?

Gr,
    Henk

• 05 September 2011 - 12:21

Geert:

Nee Henk je draait weer alles om, jij zei tegen mij dat je het 's morgens zo lekker rustig vond in de auto en dat je muziek en praatprogramma's kon luisteren!!!! Jij schrok ook wakker toen ik bij je langs kwam op je kantoor terwijl ik druk doende ben om alles maar rond te krijgen nu Anne-Marie er niet is!!

Trouwens Anne-Marie en Charon, leuke foto's en een schitterende drukke vakantie!!

Geert.

• 05 September 2011 - 12:42

Henk:

Nou breekt mijn klomp, Geert. Toe ik net op je kamer kwam, waar jij NIET was, en NIEMAND wist waar jij was ("zoals gewoonlijk"), vertelde ik dat ik jou van je werk kwam houden. Zij vertelden toe dat dat niet mogelijk is...............

Gr,
    Henk

• 05 September 2011 - 13:13

Geert:

Henk, als je niet op je plek zit wil dat nog niet zeggen dat je niet aan het werken bent, ik weet dat er mensen zijn die altijd op hun plek zitten maar....................... Dus ik kwam net boven, zag dat je niet op je plek zat dus........

Geert

• 05 September 2011 - 13:24

Clazien.:

Hoi Saampjes, knap zoals jullie al die schitterende plekken weten te vinden. En dan die rare vis met zijn lepel aan zijn neus. Geniet nog maar lekker samen van de laatste dagen. Het is voorbij voor je het weet, dat merk je wel. Groetjes.
    P.S. Tiny en Anja worden opa en oma, Linda is zwanger, leuk hè.