Ashland en omgeving - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Ashland en omgeving - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Ashland en omgeving

Door: Anne-Marie en Charon

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

05 September 2011 | Verenigde Staten, Ashland

We hebben eens gekeken hoeveel km we hebben gereden vanaf hier naar Detroit, de grens over naar Canada, naar Angeline, Toronto, Niagara watervallen, de grens over naar de USA, Buffalo, Wellsboro, Warren en weer terug naar Ashland. In totaal waren dit 2395 km. En dat in 6 dagen tijd. Gemiddeld bijna 400 km per dag. Een hele trip, maar wel een hele leuke !!!

Vanmorgen zijn we eerst naar de Pleasant Hill Dam wezen kijken. Van hieruit hebben we de wandeling, Lyons falls, bij het Mohecan State park gedaan. Deze wandeling gaat door de bossen, met vele rotspartijen en langs een riviertje.

Hierna zijn we even wezen kijken bij de Mohecan Logde. Hier is een bezoekerscentrum in gevestigd. Even wat rondgekeken en verder gereden naar de Malabar Farm. Deze boerderij is van Louis Bromfield geweest. Louis is bekend geworden door de vele boeken die hij heeft geschreven.

Weer verder op pad. Bij de Charles Mill Dam gaan we even uit de auto. We lopen hier wat rond en zien een huid van een slang liggen. Langs het water zitten vele vissers.

Zo nu naar de Grandpa's Cheesbarn. Hier kunnen we allerlei soorten kaas proeven. Er tegen over staat Sweeties Jumbo Chocolates, in dit winkeltje is chocolade te koop maar ook heel veel verschillende soorten snoep. Anne-Marie kon zich niet meer inhouden, heeft 2 zakjes met snoep gekocht.

Nu op naar de WalMarkt. Even wat winkelen. Hierna zijn we wezen eten bij Jake's. We hebben vanuit hier contact gekregen met Carina, die onderweg was vanuit Canada naar Ashland. Ze vertelde ons dat ze over 10 minuten bij ons kon zijn. Dus hebben we heerlijk met 3en zitten eten. Rond half 10 zijn we thuis aangekomen.

Het was weer een hele leuke dag geweest.

groetjes van Charon en Anne-Marie

• 06 September 2011 - 03:30

Mike Marijke:

Inderdaad een hele trip, met bijzondere wetenswaardigheden en prachtige plaatjes.
    Memories van de omgevingen die je nog lang in je geheugen gegrift zullen staan, met verhalen die meerdere malen met fijne terug blikken verteld zullen worden.

Anne-Marie en Charon het was fantasties om deze reis met jullie mee te mogen maken.
    Geniet van een lekker glas wijn en van de momenten.
    De vakantie zit er bijna op maar de herinneringen blijven.

Goede reis terug.

groetjes Mike

• 06 September 2011 - 03:30

Wim En Anne-Marie :

Hallo Anne-Marie en Charon,

Zo te lezen een leuke en toch redelijk rustige dag gehad.

En in totaal toch behoorlijk wat km's afgelegd, ongeveer 400 per dag.

Heb je zelf niet meegevist? Of dacht je ik hoef ze dat niet meer te leren hier, ze kunnen het zelf al aardig.

En lekker wezen snoepen van de kaas ook zie ik wel.
    En niet alleen de kaas, en als je dan in die winkel kijkt nee ze kan het niet laten om zonder een paar zakjes snoep de deur uit te gaan.

De foto's zijn weer prachtig, met al die flora en fauna, en wat peen prachtbeest die roofvogel,waterpartijen en kolossale rotspartijen.
    Ook mooie bruggetjes, die ene lijkt wel in Duitsland bij de Duivelskloof alleen een beetje groter.

En Charon wat heb jij een paar mooie shirts ze staan je goed hoor.

Die 2 vissen hebben ook niets om het lijf je kijkt er gewoon doorheen.

Ik ga nu naar mijn werk, groetjes Wim xxx

• 06 September 2011 - 05:51

Diana:

Nou, nou Anne-Marie en Charon....

Dat is echt een hele trip. Echt een heel avontuur.
    Ik heb soms het gevoel dat ik de reis met jullie gemaakt heb zo goed hebben jullie alles beschreven en gefotografeerd.
    Petje af dat je daar ook nog tijd voor vrij kunt maken iedere dag, echt geweldig.
    Anne-Marie... voor jou loopt de trip alweer naar het einde.
    Nog een paar daagjes en dan zit je weer in het koude, herfstachtige Nederland.
    Geniet er nog even van...

Groetjes je collegaatje.... Diana.

• 06 September 2011 - 11:41

Clazien:

Wat een mooie foto`s heb je weer gemaakt. Die steekwagen stond er natuurlijk voor `t geval als je te moe bent om te lopen, had Charon je mooi terug kunnen rijden. Wie is Louis Bromfield eigenlijk?
    Kun je je voorstellen dat je over een paar dagen weer in ons koude kikkerlandje zit? Geniet er maar van de laatste dagen want hier is het nu net herfst brrrr. groetjes.