Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Key West

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

14 September 2012 | Verenigde Staten, Key West

Vandaag heel wat km's gereden.
Vanochtend vroeg opgestaan en om 7 uur op weg naar Key West. Onderweg in de Everglades zien we een grote slang van ongeveer 1,5 m en 10cm dik op de weg liggen. Volgens ons leefde ie nog maar ja, je mag hier niet stoppen. Schildpadden worden hier veel dood gereden, er liggen er genoeg op de straat. Onderweg naar Key West op het eiland Key Largo stoppen we bij een opvang voor zieke wilde vogels. We nemen in kijkje hoe ze hier de vogels verzorgen zodat ze weer los gelaten kunnen worden.

Rond de klok van 12 uur komen we bij Key West aan. Het was even zoeken voor een parkeerplaats maar we vonden er een, en die was nog gratis ook! Normaal kost een parkeerplaats hier 20 dollar! Op het eiland staan vele dure hotels en je ziet wat rijkdom is. Maar tijdens een plekje zoeken voor onze auto (het was er ontzettend druk i.v.m. motorweekend) kwamen we in een klein wijkje waar de mensen het niet zo royaal hadden. Ook lagen er in het centrum verschillende zwervers op de grond. Overal liepen er kippen rond met kleine kuikens, en af en toe zag je een haan. Dat verwacht je niet. Tot in het centrum liepen ze rond.

We hebben rond gewandeld in het oude gedeelte. Allemaal souvenierswinkeltjes en vele barretjes waar al de motorrijders vertoefde. Het was er kei druk. Wel gezellig, overal live muziek. In de haven zagen we vissen van wel 2 meter zwemmen!! Ons hengeltje zou hier op afknappen! Er vertrok ook net toen wij er aan kwamen een gigant van een cruiseschip.

Rond de klok van 4 uur zijn we naar de andere kant van het eiland gegaan om even lekker langs het strand te liggen. Het was er niet druk, bijna iedereen zat in het oude centrum.

Op de terug weg zijn we naar het Long Key State Park geweest, dit ligt op het eiland Layton. Hier kun je over een houten vlonder wandelen. Er is ook een uitkijktoren en er zijn wandelpaden door het mangrovebos.

Henk, ja ze hebben hier vele vlonderpaden. Gelukkig, want anders houd je geen droge voeten.

Rond de klok van half 9 arriveren we bij het Hotel. Eerst even het zwembad in. Het is in tussen donker en we zwemmen dan ook onder de sterrenhemel.

Het was een leuke maar ook een vermoeiende dag vandaag.
Nu lekker onderuit met een koud biertje.

groetjes van Wim en Anne-Marie

• 15 September 2012 - 07:43

Mike En Marij:

Indruk wekkend dat hospitaal voor de vogels, uiltje was er echt aan toe.
    vandaar het gezegde even een uiltje knappen.
    En wat weer een gigantische grote bomen staan daar ook, prachtig.
    Leuk dat die bikers speciaal ook voor jullie daar zijn gekomen.

fijne voortzettting van de reis.

• 15 September 2012 - 11:11

Clazien.:

Wauw, ziet er weer schitterend uit. Heb zojuist onze tickets uitgeprint, over 5 dagen gaan wij de zon opzoeken. Nog veel fun daar. Greetz.