Savannah in Georgia - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Savannah in Georgia - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Savannah in Georgia

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

17 September 2012 | Verenigde Staten, Savannah

Vandaag weer eens vroeg uit ons bedje. Na het ontbijt naar Savannah gereden.

Savannah ligt aan de Savannah rivier, hoe kan het ook anders. De stad is gesticht door generaal James Oglethorpe(rond 1773). Hij koos de naam Savannah omwille van het uitgestrekte rivieroeverlandschap en het hoge gras eromheen. De binnenstad telt 22 Squares (parken) met daar omheen statige, typisch zuidelijke villa's met mooie balkons.

In deze mooie stad hebben we een rondwandeling gedaan van ruim 4 uur. De mooie houten huizen zijn prachtig. Er staan er veel te koop, maar voor ons was het net iets te ver weg...

Aan de rivier staan oude pakhuizen en fabriekshallen, dankzij de groei van de katoenindustrie aan het begin van de 19e eeuw werd de stad welvarend. Nu zijn hier winkels en restaurants in gevestigd.
Tevens kan men hier met een raderboot een tocht maken.

Rond de klok van 5 uur zijn we bij het hotel. Gelijk na het inchecken duiken we het water in. Het is vandaag ruim 34 graden, en dan is het heerlijk in het water. Hierna zijn we wezen eten.

Bij het hotel komen iedere 5 minuten militaire vliegtuigen of helicopters over. Het militair terrein is hier vlakbij. De helicopters zijn van die hele grote, die je op een afstand al kunt horen aankomen. En dat iedere 5 minuten..... Maar gelukkig hoor je dit binnen bijna niet.
Na een paar biertjes slapen we daar vast wel doorheen.

Morgen hebben we een hele lange trip voor de boeg. We gaan naar de Smoky Mountains.

groetjes van Wim en Anne-Marie

• 18 September 2012 - 19:55

Henk:

Leuke stad, echt amerikaans met typische huizen. Veel groen ook. Nog met de Georgia Queen meegeweest of is het een koningin in ruste?

Gr,
    Daisy en Henk