The Smoky Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu The Smoky Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

The Smoky Mountains

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

19 September 2012 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Vanochtend om 8 uur aangereden naar de Smoky Mountains. Het National Park wat het meest bezocht wordt door de amerikanen, meer dan de Grand Canyon. De weg er naar toe was al schitterend, maar toen we het park inreden was het overweldigend mooi!

In Cherokee stoppen we, we zijn hier naar het museum geweest van de Cherokee indianen. Je kunt hier zien en lezen wat er zoal in het verleden hier heeft afgespeeld.

We hebben informatie gehaald in het Visitor Center. Vanuit hier zijn we richting de Clingmans Dome gereden. Onderweg hebben we bij veel uitzichtpunten over het park gekeken. De bladeren aan de bomen krijgen al de herfstkleur wat het nog mooier maakt.

Bij de Clingmans Dome moeten we een eind naar boven lopen, maar als we dan eindelijk bovenaan komen zien we dat het de moeite dubbel waard was. Je kunt hier heel ver weg kijken. De Clingmans Dome is 6684 feet hoog oftewel 2005 meter. We kijken over de bergen heen. Je kunt hier zeker bij heel mooi weer 100 km wegkijken.

We hebben vandaag de staat Georgia verlaten en zijn nu in de staat North Carolina.

Rond de klok van half 6 rijden we naar Gatlinburg waar we ons hotel hebben. We checken in en daarna gaan we het centrum in om wat te eten.

Nu zitten we heerlijk aan het zwembad, wat deze keer binnen in het hotel ligt. We gaan kijken wat we morgen gaan doen. We hebben allerlei informatie gekregen die we nu rustig gaan doornemen.

groetjes van Wim en Anne-Marie

• 20 September 2012 - 09:05

Charon:

He mam en wim ziet er allemaal goed uit daar;)
    Ik ben net van t ontbijt af en we gaan zo wandelen in de bergen,
    Tis hier al mooi, nog ma een kat gezien, honden genoeg verder looen hier veel mensen hard das wel leuk om te zien heb helaas me spullen niet meegenomen:( ma kom wel aan me beweging met kayaken in de zee, snorkelen en fietsen nog te gaan;)
    Fijne dagen nog en spreek jullie nog gr charon

• 20 September 2012 - 11:14

Twan:

erg leuk om dit allemaal zo te zien
    het weer in Nederland is wat minder (regen en het is echt kouder aan het worden)

enjoy

Twan