Shiloh National Military Park en Dismals Canyon - Reisverslag uit Tupelo, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Shiloh National Military Park en Dismals Canyon - Reisverslag uit Tupelo, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Shiloh National Military Park en Dismals Canyon

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

25 September 2012 | Verenigde Staten, Tupelo

We verlaten Nashville en vertrekken naar Tupelo, dat is de geboorteplaats van Elvis. Rond de klok van half 8 rijden we aan. De zon schijnt en het beloofd weer een mooie dag te worden.

We gaan eerst een kijkje nemen in het Shiloh National Military Park. Dit park is opgericht in 1894 om de scene van de eerste grote slag in de westerse theater van de Burgeroorlog (Civil War) te behouden, wordt Shiloh beschouwd als een van de best bewaarde slagvelden in de Nation. Naast het behoud van de site van de bloedige april 1862 strijd in Tennessee, het park herdenkt de daarop volgende beleg, strijd, en de bezetting van de belangrijkste spoorwegknooppunt in het nabij gelegen Corinth, Mississippi.

We vervolgen onze route en verlaten de staat Tennessee en rijden de staat Alabama in. Hier gaan we naar het park: Dismals Canyon. Hier loopt een route langs een rivier tussen de rotsblokken. De wanden zijn soms wel 50 meter hoog.

Na dit park verlaten we Alabama en rijden we de staat Mississippi in. Op weg naar Tupelo. Onderweg stoppen we nog even voor wat te gaan eten. Rond de klok van 7 uur arriveren we dan uiteindelijk bij het hotel.

Morgen gaan we hier een kijkje nemen. Nu lekker onderuit.

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 26 September 2012 - 05:21

Mike En Marijke:

Gaat wel erg snel jullie reis 3 staten op een dag, of is het toevallig een 3 landen punt?

We gaan richting Elvis.........

Fijne voort zetting.

• 26 September 2012 - 07:43

Twan:

Als jullie Elvis nog tegenkomen --> doe 'm maar de groeten van ons.
    Wat hebben jullie al veel gezien/ beleefd. Geweldig.

We blijven jullie enthousiast volgen.

gr
    Twan