Yosemite en een moeder beer en 2 kleintjes - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Yosemite en een moeder beer en 2 kleintjes - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Yosemite en een moeder beer en 2 kleintjes

Door: Martijn, Wim en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

Vanochtend hebben we Kings Canyon verlaten, en gaan weg naar Yosemite.

Onderweg komen we verschillende fruithandelaren tegen die een kleine markt hebben aan de straat. We mogen wat fruit proeven en we kopen een tasje vol voor onderweg.

Martijn ziet onderweg verschillende antiekzaakjes en wil overal even een kijkje gaan nemen. Hij koopt een paar dingen en we gaan weer verder.

Rond het middaguur komen we aan in Yosemite. De hoge wanden reizen op aan allebei de kanten. Een mooi uitzicht zo. Helaas ontbreekt er bij de hoge waterval van 762m hoogte, ieder spoor van water. Er is geen druppel te zien. Er is hier in de afgelopen 3 jaar ontzettend weinig water gevallen. Een waterval zonder water is ....... wat??

We lopen naar het Visitor Center en bekijken een hele mooie film over de geschiedenis van dit park. We eten wat en gaan een kijkje nemen bij de Mirror Lakes....... Ook hier geen water, geen spiegeling in het water.... Wel een mooie omgeving en de wandeling er naar toe maakt alles goed.

We komen een moeder beer tegen met 2 kleintjes!!!! Het laatste van de 2 is zeer ontdeugend en luistert helemaal niet. Hij of zij klimt in de bomen en moeder moet maar wachten. Ze steken op een gegeven moment de straat over en gaan het bos in.

De rangers houden de boel goed in de gaten. Op de terugweg zien we een grote beer( een papa beer waarschijnlijk) in het gras zitten. De rangers stonden het verkeer en de bezoekers te wijzen wat ze wel en wat ze niet moeten doen bij zo'n grote beer. Het kan altijd gevaarlijk zijn. Het blijft een wild dier.

Rond de klok van 8 uur rijden we het park uit op weg naar het Hotel in Mariposa.

Bij het Hotel gaan we gelijk het zwembad in. Even heerlijk aflkoelen. Er is ook een jacuzzi , ook lekker!

groetjes van Martijn, Wim en Anne-Marie

• 06 Augustus 2014 - 12:00

Clazien:

Hoi vakantiegangers, mooi is het daar weer. Die beer met z`n kleintjes, wat mooi om te zien (op een afstand).
    Nog veel plezier en goede reis verder. Grtjs.

• 06 Augustus 2014 - 21:47

Henk:

ik weet de oplossing van het raadsel: Een waterval zonder water is een val.
    Wat is eigenlijk de -niet geringe- prijs die ik gewonnen heb?

• 07 Augustus 2014 - 00:08

Henk:

En er zitten ook weer hele mooie foto's bij!

Nog heel veel fun en tot kijk.