Van Page naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Van Page naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Van Page naar Bryce Canyon

Door: Martijn, Wim en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vanochtend na het ontbijt zijn we naar de Horse Shoe Bend gereden. Hier slingert de Colorado rivier door een diep ravijn. De zon schijnt volop en we moeten door veel los zand eerst naar boven en dan een heel eind weer na beneden voordat we bij het uitzichtpunt zijn.
Het uitzicht is mooi en er zijn verschillende punten waar men een goede blik kan werpen naar beneden.

Terug bij de auto gaan we op weg naar de Glen Canyon Dam. Hier gaan we naar het visitor center. De bouw van de dam wordt hier uitgelegd via foto's. Ook zien we vanaf boven de dam liggen, en ook de brug waar we net overheen zijn gereden. Onder ons stroomt de Colorado rivier.

We rijden richting de Bryce Canyon en stoppen bij een parkeerplaats waar vele borden staan met uitleg. Hier zien we dat we bij Paria zijn. Hier zijn in het verleden vele films opgenomen. De Paria Movie Set and Pahreah Town Site. In het verleden hebben hier mensen gewoond. Dit was allemaal rond 1885. Er is hier nog in 1998 een film opgenomen, en daarna zijn er helaas vele huisjes verloren gegaan door een overstroming.
We rijden over een gravelroad 10 mile om een kijkje te nemen. Het is een schitterende tocht met vele vergezichten. Ook zien we hier Desert Bighorn Sheep die langs de steile hellingen hun tocht verder zetten.

Zo, nu verder naar de Bryce..... Martijn ziet ineens een ..... antiekzaak aan de kant..... dus stoppen.
Hij naar binnen en jawel, hij is helemaal blij. Er staan wat spulletjes die hij graag wil hebben. Zo nu dan verder..... nee..... weer een eindje verder een antiekzaakje....... Ja, zo gaat het wel wat langer duren voordat we in de Bryce aankomen.

Rond half 6 zijn we dan toch in het Nationaal Park. Eerst even wat eten en dan gaan we een wandeling maken in de Bryce Canyon. We nemen de wandeling vanaf de Sunset Point. Eerst gaan we een heel eind naar benee. Tot op de bodem ongeveer... Een heel eind, dat is zeker. We genieten van de uitzichten, en de mooie kleuren. Daarna moeten we, hoe kan het anders, weer omhoog. Tijdens onze klim ziet Martijn ineens een kolibrie. Dat is een heel klein vogeltje met een dunne lange snavel. Met deze snavel haalt hij de nectar uit de bloemen. Een heel mooi gezicht om dat te mogen zien.

Rond de klok van half 9 zijn we weer boven en nu naar het Hotel voor een fris bad. Het was een mooie en schitterende dag.
En Charon: Martijn geniet, geniet en geniet. Hij vindt het schitterend allemaal!!!

groetjes van Martijn, Wim en Anne-Marie

• 31 Juli 2014 - 17:36

Gerda En Jan:

Wim ,Anne-Marie en Martijn,
    Wat geweldig om al dat moois en groots met je eigen ogen waar te nemen.
    Dat jullie nog veel mooi natuurschoon mogen ervaren en filmen zodat wij
    ook er van kunne genieten.

gr. Jan en Gerda

• 01 Augustus 2014 - 00:05

Els Kersten:

Hè reizigers, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in een paar dagen! En wat een moooooie foto's. Als ik het zo zie wil ik ook weer naar al die plaatsen. Martijn geniet, maar jullie ook volgens mij! Veel plezier verder. Groetjes Geert en Els