Grand Canyon en Tuba City - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Grand Canyon en Tuba City - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en Tuba City

Door: Martijn, Wim en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Page

Vanuit Tusayan vertrekken we richting Page.
We rijden door het Nationaal Park van de Grand Canyon.
Bij verschillende uitzichtpunten stoppen we en genieten van het uitzicht over de Canyon.

Bij Desert View klimmen we in een oude toren van 1930 naar boven en ook daar weer een geweldig uitzicht. Onderons zien we de Colorado rivier stromen.

We maken ook een rit op een gravelroute. De weg voert ons het bos in en na ongeveer 2 mile stoppen we bij een uitzichttoren. Er is een trap en nergens staat een bord dat we er niet in mogen klimmen. Dus…… gaan we omhoog.
We zijn net een paar trappen hoog als boven ons een man roept dat we welkom zijn. We klimmen verder en we mogen een kijkje nemen in een echte uitkijktoren van de brandwachter. Hier boven in de toren wordt gekeken of er nergens een brand is. Gisteren heeft er nog een bos in de brand gestaan van ongeveer 8 hectare. De dag ervoor was er een brand van 20 hectare. Dit is allemaal niet erg zolang het goed onder controle kan blijven verteld de man.

We rijden het park uit van de Grand Canyon en komen via de bossen op een open terrein. We hebben ook hier weer een geweldig uitzicht alleen is het weer allemaal anders. Links en rechts zijn af en toe bergen en dan weer een open vlakte.

Bij en uitzichtpunt op een canyon stoppen we even om een kijkje te gaan nemen. Hier krijg je weer een heel andere blik op een canyon.

De volgende stop is bij Tuba City. Hier zijn voetafdrukken van dinosaurussen te zien van miljoenen jaren geleden.

Nu op weg naar Page, waar we om half 9 aankomen. Het is hier een uur later. Wat betekent dat het verschil met Nederland nu 8 uur bedraagt i.p.v. 9 uur. We gaan wat eten en na het eten duiken we nog even het zwembad in. Even wat afkoelen.

Het was weer een mooie interessante dag, we hebben veel gezien en beleeft.

Groetjes Wim, Martijn en Anne-Marie

• 30 Juli 2014 - 10:27

Clazien:

Howdie foaks, wat een prachtige foto`s weer, zo mooi die vogels en herten in de vrije natuur. gaan jullie nu richting Canada? Nog een veilige reis verder en GENIET!!!!! Grtjs.

• 30 Juli 2014 - 10:32

Geert:

erg herkenbaar al die leuke plekjes bij de Grand Canyon, leuk! Geniet er maar goed van!!

Groetjes, Els en Geert

• 30 Juli 2014 - 10:51

Charon:

Gaaf zeg daar en martijn heb je t naar je zin?