Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Martijn, Wim en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Op naar de Grand Canyon!

Martijn wilde de Grand Canyon vanuit de lucht zien, nou dan op naar de helikopters. Om 11 uur mochten we vliegen, Martijn en Anne-Marie. Wij hebben al een keer, dit was in 2007, over de Grand Canyon gevlogen maar voor Martijn was dit nu de eerste keer.
We kiezen nu voor de langste vlucht en het was schitterend. Martijn had wel de Grand Canyon op foto's en films gezien, maar nu zag hij deze voor de eerste keer echt. En dat was te merken. We vlogen eerst over de bomen heen en dan ineens kijk je de diepte in en zie je de Grand Canyon onder je. Hij was versteld van wat hij zag.
We hebben een rondvlucht van 45 minuten en het weer was perfect. Het was een kei mooie vlucht.

Hierna met de auto naar de ingang van de Grand Canyon. We nemen de bus en we stappen uit bij een uitzichtpunt. We willen verder de route te voet vervolgen maar al gauw zien we het weer in een rap tempo veranderen. Na een 3 kwartier komen we de parkranger tegen die zegt dat we bij de Rim weg moeten i.v.m. het slechte weer wat in de lucht hangt. We lopen nog een klein stukje en gaan dan richting de bus.

We zitten nog maar net een paar seconde in de bus en het begint kei hard te regenen. Het onweer hangt boven ons en de flitsen schieten door de lucht. Wat een herrie. De lucht is bijna zwart en de Canyon is niet meer te zien.

We zien vele mensen langs de weg staan die alleen maar natter worden.
Helaas zit onze bus vol en kan er niemand meer bij. We hebben geluk denken we dan.

Terug naar het Visitor Center. Daar aangekomen zien we de bui hangen. Een monster is het. Maar gelukkig is het hier droog en kunnen we hier een eind rondlopen. Wat een geweldig uitzicht, zo immens groot! Martijn is aan het genieten en schiet de ene foto naar de andere.

De bui trekt langzaam weg. We horen het donderen en zien de flitsen in de lucht. Nee, daar waar die hangt moet je niet zijn.

We verlaten de Canyon weer zoals we hem zijn binnen gegaan, met de zon boven ons. Het was super!!!

groetjes van Martijn, Wim en Anne-Marie

• 29 Juli 2014 - 10:25

Clazien:

Hoi luitjes, wat een prachtige ervaring weer. en voor Martijn helemaal. geniet nog maar lekker van jullie avontuur. Grtjs.