Zion, Nationaal Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Zion, Nationaal Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Zion, Nationaal Park

Door: Martijn, Wim en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hurricane

Na het heerlijke ontbijt zijn we naar het park ingereden. Het wordt vandaag ruim 36 graden.

Met de bus zijn we het park ingegaan. We hebben een mooie wandeling gehad naar The Narrows. Op het eind kan je alleen verder als je door het water gaat. Dit betekent of de schoenen uit en dan door het water naar de overkant, of met de schoenen aan. Helaas voor Martijn zijn we hier omgedraaid. Je gaat hier tot je boven benen in het water. In het begin niet, maar gaande weg wel.

We gaan terug met de bus naar Weeping Rock. Dit is een korte wandeling naar een overhangende klif waar water naar beneden druppelt.

Hierna gaan we de rondwandeling doen. We lopen naar de Emerald Pools via een hele mooie route. Tijdens deze route hebben een prachtig uitzicht over het dal met de rivier The Virgin.

Hierna gaan we een kijkje nemen in het museum. Daar draaien ze een mooie film over het park. De historie en hoe het er nu uit ziet.

Als we buiten komen krijgen we een Alert op de telefoon. Rond de klok van half 6 wordt hier een extra hoge waterstand op de rivier verwacht. We merken hier niets van en we genieten van de omgeving.

Rond de klok van 5 uur verlaten we het park en gaan we heerlijk zwemmen in het zwembad. De zon schijnt volop. Wel zien we aan de achterkant van ons hotel een enorme onweersbui hangen en we zien de flitsen. Maar gelukkig komt die niet onze kant op.

Het was weer eens een schitterende mooie dag met heel veel natuur!

groetjes van Martijn, Wim en Anne-Marie