Het Allegheny National Forest Region - Reisverslag uit Warren, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Het Allegheny National Forest Region - Reisverslag uit Warren, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Het Allegheny National Forest Region

Door: Anne-Marie en Charon

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

03 September 2011 | Verenigde Staten, Warren

Vanmorgen om 7 uur opgestaan. Na het ontbijt zijn we naar het Leonard Harrison State Park gegaan. Je hebt hier een mooie lookout over de Canyon. Alleen was het zicht wat minder. De wolken waren nog niet allemaal uit het dal. Hierdoor kon je nog niet goed ver weg kijken.

Eerst maar eens het Turkey Trail gaan lopen. Dit is een flinke afdaling, helemaal naar beneden naar de rivier. We passeren 2 watervallen. Het pad gaat door de bossen, via trapjes en houten bruggetjes naar beneden. Helemaal beneden zien we de rivier. Daar hebben we eventjes wat uitgerust en rondgelopen. Zo de zon komt door de wolken, het wordt tijd om weer naar boven te gaan. Halverwege rusten we even uit en horen opeens een hoop herrie. We draaien ons om, om te kijken waar dit vandaan komt. Met groot lawaai komt er opeens een enorme tak naar beneden. Deze komt met een klap op de trappen terecht. Een minuut geleden liepen we daar nog..... De trapleuning is ervan kapot gegaan. En de trapleuningen zijn echt geen dunne planken. Met een paar mensen hebben ze de takken opzij kunnen duwen. Je moet er niet aan denken om die boven op je te krijgen! Gelukkig dat er niemand daar liep op dat moment.

Als we weer bovenaan komen kunnen we al heel wat meer zien van het uitzicht boven de Canyon. Je ziet hier veel roofvogels en aasgieren (Turkey Vultura).

Vanaf hier gaan we naar het Animaland. Ze hebben hier van alles van geiten naar kippen, van apen naar de beren. Charon was een beetje boos, ze vond dat de beren maar een heel klein verblijf hadden. Ja, daar gaf ik ze gelijk in. Als je die grote beesten ziet zitten dan snap je niet dat dat zo maar mag.

Zo nu gaan we een eindje rijden met de auto. We gaan verder naar het westen. We gaan naar het Allegheny National Forest. Onderweg rijden we door een bosrijke omgeving. Het is heel heuvelig en af en toe rij je door een plaatsje.

We rijden het park in en stoppen bij de Rim Rock. Dit is een uitzichtpunt naar het stuwmeer. Hier zijn grote partijen rotsblokken. Gianten zijn het. Bij dit uitzichtpunt kun je ook een stuk naar beneden. We moeten dan door nauwe spleten tussen de rotsen door, en via trapjes naar beneden.Op een gegeven moment voelen we een hele koude lucht. Het is heerlijk om deze koude lucht over je heen te krijgen, we hebben het ontzettend warm. Maar waar komt ie vandaan zou je zeggen, het lijkt wel een airco. De lucht komt tussen twee rosten door. Je kunt er een eind inlopen maar verder kun je niet. Er zal hier ergens wel een grot zijn maar daar kun je vanaf hier niet inkomen. We lopen wat rond en gaan via een ander pad weer naar boven. Hier moeten we door een hele nauwe spleet. Het is er donker en nat.

Bovenaan gekomen rijden we verder naar het stuwmeer. Hier zijn mensen aan het zwemmen en er liggen bootjes op het water. Het is dan ook 92 fahrenheit, of tewel 33 graden...!!! We rijden verder over de brug en stoppen nog even bij de stuwdam.

Het wordt tijd dat we een hotel gaan zoeken. Bij het plaatsje Warren vinden we Holiday Inn. Daar hebben ze nog wel een kamer voor ons.
We eten wat in het restaurant en gaan dan naar onze kamer. Anne-Marie gaat nog wat zwemmen in het zwembad, maar Charon is moe en blijft op onze kamer.

Het was weer een kei leuke dag. Wel een vermoeiende dag. We hebben veel gewandeld en geklommen. En daarbij was het heel erg warm.

groetjes van Charon en Anne-Marie

• 04 September 2011 - 03:40

Wim En Anne-Marie :

Hallo Anne-Marie en Charon,

Wat een geweldige dag vandaag met al die uitzichten en wandelingen.

Een geluk dat er niemand gewond raakt daar met dat vallen van die tak zo midden op de pad.

Een mooie dierentuin, alleen jammer dat die beren zo'n kleine ruimte hebben.

Dan Allegheny NF wat een schitterende rotspartijen en mooie momenten, en dan dat stuwmeer wat een massa water zeg.
    Al met al een vermoeiende maar toch geweldige dag, en Charon rust goed uit na zo'n mooie en vooal warme dag.

Groetjes Wim xxx.

• 04 September 2011 - 06:28

A.vdcamp@home.nl:

Hallo Anne-marie en Charon,

Oh wat hebben jullie een fijne vakantie,en dat jullie al zoveel gezien hebben.
    Kan me echt voorstellen dat Wim dit ook heel graag had willen zien.
    Maar dit zo met Charon samen alles beleven is toppie.
    hier ga je nog lang over nagenieten allebij.
    Geniet er samen nog maar fijn van ik hoor het allemaal wel als jullie terug zijn.

Groetjes Annemarie xxx

• 04 September 2011 - 07:21

Loes:

Wat een belevenissen weer.
    Jullie hebben beide een goede engelbewaarder met zoveel geluk met zo'n tak.
    Ik geniet elke dag van jullie verhalen en van die prachtige foto's.
    Hopelijk kan ik jullie in Krefeld ook nog kan volgen.
    Ik wens jullie nog veel plezier de komende dagen.
    Anne-Marie, ik wens jou een goede terugreis en hopelijk ben je op tijd voor het leuke feestje in Mill.

Lieve groetjes, Carla en Loes

• 04 September 2011 - 09:28

Claar:

Tjonge jonge, ik wordt er gewoon jaloers op, zo'n mooie tijd als jullie hebben!!

• 04 September 2011 - 10:07

Mike Marijke:

Nou de spanning houden jullie er wel in, en wat een pracht weer.
    kijk je wel uit bij die steile paden ik heb eens gehoord dat je aardig je knieen kunt stoten.

Het zijn ook weer prachtige foto's van een pracht stel in een prachtig land.

geniet lekker van de momenten.
    Gr. Mike en Marijke

• 04 September 2011 - 19:44

Wim En Anne-Marie :

hoi wat mooie foto's hebben jullie gemaakt en wat maken jullie allemaal veel mee, jullie hebben inderdaad geluk gehad met die tak die daar viel. En het is ook heel leuk geweest dat jullie Angeline Mari Mike Danny en Nikki weer gezien hebben en dat je met Angeline en Nikki zo'n leuke dagen hebt gehad. Met Ad gaat het redelijk, hij mag alleen niet tillen, bukken en warm eten. Maandag moet hij terug naar de dokter. Nog veel plezier en tot in Nederland! Groetjes Patricia en Ad

• 04 September 2011 - 20:12

Clazien:

Hoi Anne-marie en Charon.
    Wat maken jullie toch veel mee in die korte tijd, geweldig. Wat een schitterende natuur daar en al die mooie en enge beesten die jullie tegenkomen, brrrr. tot de volgende avonturen maar weer. Groetjes.

• 04 September 2011 - 22:16

Henk:

Leuk om jullie avonturen mee te beleven. Mooie foto's. Wat is Amerika qua natuur toch een indrukwekkend land. De slowaakse wijn was heerlijk. Hoe zou die uit Amerika smaken?

Gr,
    Henk