Hocking Hills State Park - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Hocking Hills State Park - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Hocking Hills State Park

Door: Anne-Marie en Charon

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

29 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Ashland

Vanochtend om 8 uur zijn we opgestaan. Na het ontbijt, boterham met hagelslag, zijn we naar Charon's werk gegaan. Daar hebben we een rondleiding gehad. Vandaaruit zijn we de huurauto gaan halen. Het is een mooie grote zilveren Chevrolet.

Het eerste avontuur kan beginnen. We gaan naar het Hocking Hills State Park. Dit park ligt 220 km hiervandaan, dus gaan we vlug op pad. We rijden eerst over de snelwegen, maar na een tijd rijden we door een kronkelig landschap wat rijk is aan bomen. Onderweg zien we herten die net langs de weg staan. Een eindje verderop ligt een klein kadaver op de weg waar een soort aasgieren bij zitten. Deze vliegen op als we voorbij rijden. Het is een mooi gezicht als je die grote vogels op ziet vliegen met zulke grote vleugels.

In het Hocking Hills State Park heb je vele gevaarlijke cliffs. Overal waar je loopt moet je goed opletten.

We beginnen bij de Cantwell Cliffs. Je loopt hier langs hoge wanden, en diepe kloven. Verder hebben we de wandeling bij Rock House gedaan. Dit is het grootste grothuis van Ohio. Weer verder gereden naar Ash Cave. Ook hier weer een schitterende wandeling gedaan. Nu op weg naar de Cedarfalls. Ook hier weer een wandeling gedaan. Je kunt overal zien dat er door de onlangse regenvallen veel is verwoest. Bomen die omgevallen zijn en paden die weggespoeld zijn. Bij een rondwandeling konden we zelfs niet meer verder en moesten we de route teruglopen, dit was bij de Cedarfalls. Terug naar de auto en nu naar de Old Man's Cave. Hier is Charon al geweest op 13 augustus, helemaal alleen. Nu zijn we er samen. Het is een schitterend gebied met veel rotspartijen en hoogte verschillen.

Het is inmiddels bijna 6 uur en we krijgen honger. Deze gaan we stillen bij Bob Avens, een bekend restaurantje hier.

Nu wordt het tijd om de 220 km weer terug te rijden. Rond half 10 komen we bij Charons huis aan.

Carina is nog op en vraagt gelijk hoe we het hebben gehad. We hebben met z'n 3en nog even zitten babbelen voordat we naar bed zijn gegaan.

groetjes van Charon en Anne-Marie

• 30 Augustus 2011 - 02:52

Wim En Anne-Marie :

Hallo goede morgen ( hier alweer) zo te lezen al een schitterende eerste dag, daar in Hocking Hills State Park, daar heb je je hartje weer op kunnen halen de foto's die Charon had gemaakt waren schitterend, nu nog kijken hoe die van jou zijn, al met al weer een mooie dag om op terug te kijken. Morgen op naar Canada, gr Wim xxx

• 30 Augustus 2011 - 03:00

Wim En Anne-Marie :

Oke, wat een prachtige omgeving daar echt iets om te kunnen genieten, gr Wim xxx

• 30 Augustus 2011 - 05:35

Diana:

Hallo Anne-Marie en Charon,

Dit is dan nog maar het begin en dan al zo indrukwekkend. Wat volgt er nog allemaal?
    Wat leuk zo met z'n tweetjes, moeder en dochter.
    Geniet ervan.

Groetjes Diana.

• 30 Augustus 2011 - 06:02

Loes:

Wat prachtig weer allemaal.
    Keileuk als je dit zo samen kunt doen.
    Met die auto kun je met een gerust hart de hele dag op pad. Wat een beauty.
    Veel plezier in Canada bij jullie zus en tante.

Groetjes, Loes

• 30 Augustus 2011 - 07:07

Henk:

Je moet er wat voor doen maar dan zie je ook wat: wat een schitterende foto's van een schitterende natuur. Wat zijn jullie geluksvogels dat je dat allemaal kan zien.

Gr,
    Henk

Nb het is saai in de auto, en verdikkeme, je parkeerplaats was al weer snel ingenomen. Kan toch niet..

• 30 Augustus 2011 - 09:14

Clazien:

Wat een schitterende natuur daar. Voelen jullie je niet ontzettend klein tussen die gigantische rotsen? Geniet er maar lekker van samen. Groetjes.

• 30 Augustus 2011 - 15:41

Mike:

Weer prachtige foto's van een fantasties mooie omgeving.
    en het journaal erbij mag er ook weer zijn lekker genieten van het samen zijn en de natuur.
    alleen mis ik nog iets na afloop.............
    was dat niet het glaasje lekkere wijn.?

gr. Mike