Country Music Hall of Fame en museum - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Country Music Hall of Fame en museum - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Country Music Hall of Fame en museum

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

24 September 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Na het ontbijt zijn we naar Country Music Hall of Fame en museum gegaan. Hier ontdek je de verhalen achter de muziek en kun je kostuums, originele songteksten en instrumenten zien. Veel van de persoonlijke items van de muzieklegendes zijn hier te bezichtigen, waaronder ook de gouden Cadillac van Elvis en zijn gouden piano.

Van gospel naar country en Rock & Roll. De periode die ze hier laten zien is vanaf ongeveer 1920 tot heden. Je kunt er video’s zien, en luisteren naar de muziek. Ook zien we wanden vol met gouden en platina LP’s van allerlei artiesten.

Je ziet hier o.a. de namen Gene Autry, Buck Owens, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins, Brenda Lee, Everly Brothers, Webb Pierce, Jimmie Rodgers, Glen Campbell, John Hartford, Dolly Parton, Tammy Wynette, Johnny Cash, Bill Anderson, Roy Orbison en natuurlijk Elvis.

Ook zijn we een kijkje wezen nemen in de historische RCA Studio B , dit is een van de belangrijkste en meest succesvolle opnamestudio’s ter wereld. Meer dan 35.000 liedjes werden tot leven gebracht door de Studio B magie, waaronder meer dan 1.000 duizend Amerikaanse hits, 40 miljoen verkochte singles en meer 200 Elvis Presley-opnamen, zoals “Stuck on you”, “It’s now or never”, “Are you lonesome tonight” en “Surrender”. Ze vertelde dat Elvis er dag en nacht te vinden was, midden in de nacht om 4 uur heeft hij het liedje: “Crying in the Chapel” opgenomen. De vloer is nog steeds dezelfde als toen in 1956 (bouwjaar studio) Ook de opnameruimtes zijn nog zo als toen. Op het moment dat wij er waren, waren ze met opnames bezig, op dezelfde manier als toen. Leuk om dat te zien.

Hierna zijn we naar de kade gegaan. Daar lag de LST 325-2. De LST-325 werd gelanceerd op 27 oktober 1942. Dit schip heeft op 6 juni 1944 (D-Day) troepen aan land gebracht in Normandie.
We zijn een kijkje wezen nemen in het ruim, daar stonden verschillend voertuigen. Ook zijn we in de keuken, slaapvertrekken en op het dek geweest. Overal hingen oude foto’s uit de oorlog.

Na dit alles zijn we wat gaan eten, het was weer een leuke dag.

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 25 September 2012 - 08:04

Henk:

Dag vakantiegangers,

Laatste loodjes? Hoe komt die boot nou in Nashville terecht? Elvis is niet dood, hij leeft!! Hoe ver is het naar Graceland? Are you echt lonesome tonight?Geniet van vandaag, 25 september is een moooie dag...

Gr,
    henk

• 25 September 2012 - 08:43

Twan:

Erg leuk om dit allemaal te zien.
    Als je van muziek houdt, kun je hier je hartje ophalen.

Enjoy

Twan

• 25 September 2012 - 14:55

Claar:

25 september is zeker een mooie dag Henk!!! Gefeliciteerd!!! Omdraaien heeft geen nut meer he?