Nog even naar de Mississippi - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Nog even naar de Mississippi - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Nog even naar de Mississippi

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

29 September 2012 | Verenigde Staten, Memphis

De laatste dag, hier in Memphis, en tevens in the USA. Morgen vliegen we vanaf Memphis naar Atlanta. Het vliegtuig gaat om 11.40u….we vliegen met Delta. We zijn benieuwd of we nu op tijd vertrekken..! Anders plakken we er gewoon een paar dagen aan vast. In Atlanta hebben we een tussenstop van ruim 3 uur, en dan vliegen we verder naar Brussel. Daar staat onze auto (als het goed is) te wachten op ons. Als het enigszins weer is, gaan we nog eventjes Brussel in. En daarna naar huis.

Vandaag tevens de laatste dag dat we de buren zijn van Elvis. We zijn net nog bij zijn oprit geweest. Heel de muur is volgeschreven door fans. Vanaf de straat zie je het graf liggen, en tevens het huis. Op dit moment zitten we bij het zwembad en speelt het lied: “I dit it my way” van Elvis.

Wat we vandaag gedaan hebben, niet zo veel meer. Lekker rustig aan. We zijn een kijkje wezen nemen in het Meeman Shelby Forest State Park. Toen we het park inreden zagen we een cottonfield (katoenveld). Dat doet me denken aan “In Them Old Cotton Fields Back Home”. Ook hebben we langs de oever van de Mississippi gelopen en we zijn bij een meer geweest.

Van hieruit zijn we terug gereden naar Memphis en zijn het centrum ingelopen. Vanaf “The Peabody” een groot hotel in Memphis hebben we een uitzicht over Memphis. Hier kun je met de lift naar het dakterras. Ook zijn we met de Main Street Trolley mee gereden naar de andere kant van de stad. Te voet zijn we terug gelopen naar de Mississippi rivier waar onze auto staat.

Nu zijn we terug bij ons hotel. We hebben nog even langs het huis van Elvis gelopen en “houdoe” geroepen. We kunnen terugkijken op een schitterende reis. Deze reis begon met 2 dagen Brussel (oponthoud), en dan via Orlando in Florida naar Georgia verder Noord Carolina, Tennessee, Kentucky, Alabama en Mississippi en we eindigen in Memphis, Tennessee. In totaal hebben we 5220km gereden.

Wat we het mooiste, leukste vonden is wel “de kanotocht tussen de alligators, The Everglades, Savannah en The Smoky Mountains met de beren”.

We vonden het heel leuk om met jullie “samen” op reis te zijn. Bedankt voor jullie leuke reacties.

Totziens in ons eigen kikkerlandje!!!!!
Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 30 September 2012 - 08:46

Anja:

dat is alweer snel voorbij...
    jammer, nu weer terug naar de orde van de dag.
    maar jullie kunnen weer terug kijken op een geweldige vakantie,
    een goede terugreis , houdoe!!

• 30 September 2012 - 11:25

Gerda En Jan:

Wim en Anne-marie, wat hebben jullie een geweldige vakantie gehad jammer dat het alweer

voorbij is bedankt voor alle verslagen en mooie foto,s. gr Gerda en Jan