De Mississippi River - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu De Mississippi River - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

De Mississippi River

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

28 September 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Vandaag uitgeslapen tot 8 uur en daarna op weg gegaan naar het “Mud Eiland”.

Dit eiland ligt in de Mississippi bij Memphis en is opgebouwd van modder en slib van de rivier. Om er te komen gaan we met de Monorail.

Op het eiland is een Mississippi River museum. Hier laten ze zien hoe de mensen in vroegere tijden langs deze rivier gewoond en gewerkt hebben. Ze hebben in het verleden vaak overstromingen gekend die veel levens hebben geëist. In het begin hadden ze Oneliner bootjes, die alleen maar stroomafwaarts gingen. Tegen de stroom in ging nog niet. Met de komst van de stoomboten kon men ook stroomopwaarts varen.

Ze hebben verder op het eiland de rivier de Mississippi nagebouwd. Met al zijn verschillende hoogteverschillen. De Mississippi is, op de Missouri na, de langste rivier (3766 kilometer lang) van Noord-Amerika. De naam komt van het Ojibweg-woord Messipi, wat groot water betekent. De rivier stroomt door of langs de staten Minnesota, Wisconsin, Iowa, Illinois, Missouri, Kentucky, Tennessee, Arkansas, Mississippi en Louisiana, en komt uit in de Golf van Mexico bij New Orleans.

Het is bijna 1 uur en we gaan vandaag een tochtje maken op de Mississippi met een raderboot. Rond de klok van half 2 mogen we op de boot. Omdat we toch een uurtje moeten wachten voordat hij vertrekt besluiten we een pilsje te drinken. Heerlijk zo’n koud pilsje. Het is warm en klammig weer. Ik kan weer eens niet stil zitten en het duurt dan ook niet lang voordat mijn flesje omvalt…… tijd voor een nieuwe. Deze keer houd ik hem vast.. zonde het is kei lekker bier. Och en we zitten zo lekker hier op het bootje dat we er nog maar eentje nemen. Het tochtje duurt ongeveer 2 uur. Het is niet druk aan boord. Lekker rustig.

Bij aardrijkskunde, op de lagere school, hebben we het ooit eens over de Mississippi gehad. Een hele lange rivier met van die raderboten!Huckleberry Finn (boek van Mark Twain) speelde ook langs deze rivier af. Toen dacht ik, daar kom ik vast nooit en ik toch zou ik deze graag eens echt willen zien. En vandaag, was het dan zover.

Het was weer een leuke dag, morgen de laatste hier in Tennessee. Zondag gaan we weer naar ons kikkerlandje.
De laatste dag hier gaan we besteden in de natuur. We gaan naar Meeman Shelby Forest state park.

We nemen nog lekker wat wijn, we hebben nog wat over van gisteren.

groetjes van Wim en Anne-Marie

• 29 September 2012 - 08:41

Mike En Marij:

Deze reis is echt weer back in time.
    Ik dacht ook gelijk aan Finn toen Mississippi te voorschijn kwam in jullie reis verslag.
    Mooie foto's weer van bijzondere plekken.
    En tja als je het bier al om laat vallen is het echt tijd om naar huis te gaan.

Helaas is de reis alweer bijna voorbij.
    stagnatie bij de start in het begin bij Brussel, maar dat hebben jullie in de gehele reis weer goed gemaakt.
    We kunnen zeggen dat Wij deze Reis weer erg educatief, met bijzonder mooie plaatjes en verslagen hebben mogen mee beleven.

En wensen jullie alvorens een goede reis terug as zondag (neem maar een trui en regenkleding mee het zal weer nodig zijn hier in het kwakkel landje.

groetjes Mike en Marijke

• 29 September 2012 - 23:07

Henk:

Om het met de woorden van een goede collega van Anne-marie te zeggen: "Ok"

• 29 September 2012 - 23:11

Henk:

Hoi Anne-marie en Wim,

zo tegen het einde van de vakantie ben ik erg benieuwd wat voor jullie de hoogtepunten waren? Noem er eens een paar. En was er ook iets wat toch net wat minder was dan de verwachtingen vooraf? En dan bedoel ik niet de heenreis natuurlijk.

Gr,
    Henk