Rock City en Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Rock City en Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Rock City en Nashville

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

22 September 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Vanochtend om 7 uur opgestaan, na t ontbijt uitgecheckt en vertrokken richting Nashville. We besluiten eerst naar Rock City te gaan. Dit is bij Chattanooga. We verlaten de staat Tennessee en rijden de staat Georgia in.

Onderweg is t opletten. Je mag hier 65 mijl oftewel 104 km. Het vrachtverkeer mag 55 mijl oftewel 88 km. Wij rijden een beetje met t verkeer mee, en we rijden al gauw ruim 70 mijl per uur. Het vrachtverkeer komt je gewoon voorbij. Die kijken niet naar die borden denk ik. Grote trucks met grote opleggers daveren je voorbij. Langs de kanten zien we veel politie staan. Er worden regelmatig auto's aangehouden ivm snelheid. Intussen racen we verder. Op een gegeven moment haal ik een oversize load truck in. Deze is behoorlijk breed en er rijdt speciaal een andere volgwagen mee om de boel in de gaten te houden. Een eind verderop moeten we gas minderen ivm wegwerkzaamheden. We mogen hier nog maar 45 mijl. Maar dat schijnt niet te gelden voor die brede truck, hij zit al gauw op mijn bumper. Dan gaat hij me inhalen, met een vaartje van ruim 60. Als hij net naast me rijdt verliest voor mij een aanhanger een onderdeel van een grote trap. Tjee!!! Ik wil naar links, maar daar rijdt die brede truck... Naar rechts gaat ook niet want daar ligt die trap. Dan toch maar een beetje naar links dacht. En dat alles in een paar luttige secondes.... Zonder te remmen en zonder een kras rij ik net langs de trap. En die brede truck? Die minder geen vaart, die is al bijna niet meer te zien.....

Om half 12 komen we aan bij Rock City. Hier lopen we langs grote rotsblokken. Daarbij zijn de paden soms zo smal dat sommige mensen er niet tussen door kunnen. Je loopt dus tussen 2 rotsen door die elkaar net niet raken. Op t eind kom je bij een plateau waar je een geweldig uitzicht hebt. Je staat hier op 510 m hoogte. Het was in een woord: GREAT!

Zo nu weer afscheid nemen van de staat Georgia en we rijden weer Tennessee in richting Nashville. Het is intussen 2 uur. Wim rijdt nu. Weer worden we ingehaald door een truck. Intussen komt er een bocht in zicht. Die grote truck moet flink op de rem. De rook die ontstaat is behoorlijk. Je ruikt dit heel goed. Stinkende remmen! Hij kan t net halen. Wel even wat geslinger recht voor je neus, maar gelukkig ging t goed. Intussen hebben we al 2273 mijl oftewel 3636 km totaal afgelegd.

We rijden een andere tijdzone in. Hier is t 1 uur vroeger, dus we winnen 1 uur in tijd! Intussen luisteren we naar t lied: " let the good times Roll'

Rond de klok van half 4 rijden we Nashville in. We checken in en gaan dan Nashville verkennen. Het is er ontzettend druk omdat er midden in het centrum een concert aan de gang is. "The Southern Ground Music&Food festival". Voor 20 dollar parkeren we de auto en gaan te voet verder. We kijken en luisteren vanaf de brug eventjes naar het concert. Hierna lopen we het centrum in. In de haven ligt een boot die op D-Day 6 juni 1944 in Normandie troepen aan land zetten. Jammer genoeg is deze net gesloten als wij arriveren.

In het centrum klinkt uit iedere deur die openstaat muziek. Overal kun je naar binnen, soms gratis en soms moet je betalen. We gaan ergens naar binnen en nemen wat te eten en te drinken, intussen luisteren we naar de live muziek. Het is er druk en gezellig. Je merkt wel dat er veel gedronken wordt, soms te veel. Alles draait hier om de muziek en alcohol. Verder heb je hier heel veel winkeltjes die tot heel laat open blijven.

groetjes Wim en Anne-Marie

• 23 September 2012 - 09:28

Mike En Marij:

Was weer een avondturt´je wel, met die truckers jullie maken het wel een spannende vakantie.
    rups´je, beer, en nu een truck. we zijn erg benieuwd wat de volgende word.
    maar ik zou het ,lot niet gaan tarten.
    Pas goed op, we willen nog vele reizen met jullie beleven.

Betreffende het gebouw dat op de kop ligt, is dat echt of gemaakt.
    ziet er wel erg real uit. Ik dacht eerst heeft Wim een nies buitje gehad.
    Of kon Anne Marie zich niet inhouden na die gigantische rots die zij omhoog hield.
    erg vreemd allemaal, maar wel weer bijzonder mooi.

En tja Nashville dat is het volgens mij ook, Drank, muziek en Drank en ook in die volgorde.
    Wat ik ook bijzonder vind dat je de lokatie´s ook maar moet kunnen vinden door zo´n spleet naar dat uitkijk platau. erg goed van jullie.
    Zo kunnen wij dat ook beleven die mooie vergezichten.

veel plezier daar, en we zien weer uit naar mooie verhalen met plaatjes

groetjes Mike en Marij

• 23 September 2012 - 10:08

Henk:

Dag Fred en Wilma Flintstone,

dat de doorgang tussen de rotsen zo nauw lijkt, ligt dat aan de rotsen of aan jullie? Komt dat nog van de pizza calzone?

Dolly Parton nog ge zien? Moet daar ergens rondhangen. Je kan ze niet missen. kijk uit naar twee........

Gr,
    Henk