Oranje gekleurd! - Reisverslag uit Nordeste, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Oranje gekleurd! - Reisverslag uit Nordeste, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Oranje gekleurd!

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

09 Mei 2012 | Portugal, Nordeste

Wat kan er in een nacht veel regen vallen…. Het heeft hier gewaaid en gegoten!!! Toen we vanochtend wakker werden regende het nog… Gelukkig dat het tegen de tijd dat we zover waren dat we op pad gingen de zon weer begon te schijnen.

Onderweg naar Faial da Terra zagen we onderweg dat er veel takken op de weg lagen. We moesten hiervoor nogal eens voor opletten en erom heen rijden. Een eindje verder waren wat dames(zie de foto) aan het oversteken. Gewoon op hun dooie gemakkie, lekker rustig aan, niet overhaasten.

Bij Faial da Terra zijn we uit de auto gegaan. Hier hebben we wat rondgelopen aan de kust en door het plaatsje.

Onze tocht gaat verder naar het Museum do Trigo. Dit is een oude watermolen uit het jaar 1845. Ze hebben deze helemaal in de oude staat teruggebracht, en zelfs de machines die het kaf van het koren scheidde zijn uit die tijd. Toen wij er aankwamen hebben ze de sluizen opengezet om het te laten draaien. Dit was heel interessant.

Zo nu verder door het uitzichtpunt Do Ramalho. We zien onder ons het plaatsje Povoacao liggen.

Vanuit hier rijden we door naar Furnas. We zijn daar al een keer geweest, maar we hebben het Park Terra Nostra nog niet gezien. Dit is een heel mooi park met giganten van bomen. Hier staan bomen en planten die ze rond 1820 hebben gezet. Midden in het park ligt een groot warmwaterbad. Het water is bruin/oranje. Je kunt hier in baden. Dat hebben we uiteraard ook gedaan. Heerlijk in dat warme water!! Je kunt nog geen 10cm diep kijken, zo ondoorzichtig is het water.
Toen we terug kwamen bij de auto stond er een nieuwe auto op ons te wachten…… ha ha. (zie foto)

Zo nu terug naar Nordeste. We hebben weer een bad verdiend. En wat voor een!! We hebben elkaar flink afgesopt. Het wasdoekje was wit, maar nu niet meer!! Het is oranje geworden. Maar wij zijn weer schoon. Al hoe wel…. Volgens mij is het er nog niet helemaal af. Dat is dan voor de volgende wasbeurt.

Nu is het tijd voor een lekker hapje eten. Wijn hebben we intussen al wat naar binnen gewerkt… na het zware werk in de badkamer…. De fles op onze kamer is nu leeg… Op naar het restaurant, daar is nog wijn genoeg! En wat dacht je van koffie met een lekker likeurtje als toetje!

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 12 Mei 2012 - 11:43

A3:

jullie zijn en blijven wereldreizigers ,veel plezier.