Nordeste langs de kust - Reisverslag uit Nordeste, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Nordeste langs de kust - Reisverslag uit Nordeste, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Nordeste langs de kust

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

07 Mei 2012 | Portugal, Nordeste

Vannacht weer eens in een ander bedje geslapen. We hebben nu een hotel in Nordeste. Het uitzicht vanaf onze kamer is heel mooi. We zien de oceaan, en de witte huisjes onder ons. Net voor ons balkon is het zwembad.

Na het ontbijt zijn we op pad gegaan. Het regende flink vanochtend maar rond half 10 was het droog geworden. De zon komt tussen de wolken door en het wordt warm. Dus weer de korte broek aan.

Het eerste uitkijkpunt is de Ponta do Arnel. Dit is een vuurtoren. We moeten een heel steil weggetje naar beneden rijden. Daarbij is het zo smal dat je geen tegenliggers wilt. Wim rijdt naar beneden, ik wandel naar benee. Onderweg zie ik een waterval. Onderaan bij de vuurtoren staat Wim al te wachten op mij. We lopen verder naar beneden. Tot aan het water. Het weggetje is behoorlijk steil.

Op naar het volgende uitkijkpunt: De Vista dos Barcos. Hier zien we de vuurtoren van boven af. Het is schitterend weer, en we genieten volop.

We rijden verder langs de kust en komen bij Da Pontado Sossego. Dit staat overal aangeschreven als iets heel moois. En dat blijkt wel. Je kunt hier BBQ, picknicken, en rondwandelen en daarbij heb je een schitterend uitzicht. Beneden aan de kust, zien we huisjes staan, en een houten brug. Straks wandelen we hier beneden.

Een eindje verderop stoppen we bij Ponta da Madrugada, een ander uitzichtpunt. Ook hier zien we onder ons de huisjes.

Via een zeer steile weg naar beneden(daarbij een oude weg) naar Braia do Lombo Gordo. Via een wandelpad wandelen we verder naar beneden en komen bij de kust aan. De golven slaan tegen de kust. De zon schijnt en het is warm. We wandelen via een pad, en een brug naar de huisjes die er staan. Daarnet stonden we nog deze huisjes vanaf boven te bekijken en nu staan we hier beneden.

We rijden verder langs de kust als plots het weer veranderd. Het wordt bewolkt en het begint hard te waaien. Ineens zitten we in dichte mist!! Dus….. omdraaien, terug naar het mooie weer.
Onderweg komen we een heleboel koeien tegen. De dames moeten gemolken worden en zijn op weg naar de melkstal.

Terug in Nordeste gaan we eerst tanken. Daarna zetten we de auto bij het hotel neer en gaan te voet het plaatsje in.

Daar hebben we heerlijk op het terras gezeten. Wim een kopje koffie (die zijn hier heel klein, als je niet aan geeft dat je een gewoon koffie wilt) en ik een cappuccino. Als we afrekenen is de schuld €1.20… Ik denk dat ik tussen de middag hier koffie ga drinken en niet in Malden…. Daarbij is het weer hier vaak beter…..

Het wordt langzaam aan tijd om onze magen te verwennen. We krijgen honger. Heerlijk buiten op het terras met een heel mooi uitzicht. Vanaf hier doen we dan ook iedereen de groetjes.

Wim en Anne-Marie

• 08 Mei 2012 - 09:26

Claar:

Het ziet er allemaal geweldig uit!!! Heb je nou dus ook een glaasje verse melk van die koeien gedronken? Da's weer wat anders dan al die wijn!!!!!! Geniet er nog van!!!

Groetjes uit een koud en nat Veghel