Van Ponte Delgada naar Nordeste - Reisverslag uit Nordeste, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Van Ponte Delgada naar Nordeste - Reisverslag uit Nordeste, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Van Ponte Delgada naar Nordeste

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

06 Mei 2012 | Portugal, Nordeste

We verlaten Hotel The Lince en vertrekken naar de andere kant van het eiland. Op weg naar Nordeste. Onderweg maken we verschillende stops.

Bij Soa Roque hebben we het eerste uitkijkpunt. Dit ligt aan de kust net voorbij Ponta Delgada.

We rijden verder en stoppen bij Lagoa, ook dit ligt aan de kust. Ze zijn hier bezig om een pad van takken en bloemen te maken voor de ingang van de kerk. Buiten op het strand is er een scholing voor surfers.

We rijden verder en stoppen bij het uitzichtpunt Do Pisao. Hier kijken we over de oceaan heen.

Het volgende punt waar we stoppen is in Villa Franca do Campo. Hier zien we het eiland of Villa Franca liggen. In juni beginnen ze weer met tochten naar het eiland. Daar kun je lekker zwemmen en zonnen.

Verder gaat het naar Chapel of Nossa Senhora do Paz. Daar loopt een hondje rond die zo mager is dat je de ribjes kunt tellen. En ja, dan vind ik dat zielig en begin gelijk allerlei koekjes te geven. De hond is me de gehele weg naar boven gevolgt. In het begin had hij nog de staart tussen de benen, zo bang was ie. Op het eind kwispelde ie zelfs.

We laten de kust achter ons en rijden door het binnenland richting het noorden. Hier stoppen we om eventjes bij Lagoa do Congro te gaan kijken. Dit is een meer dat verscholen ligt tussen het groen. We moeten een heel eind naar beneden lopen om er te komen. Intussen wordt het warm, en bij terugkomst bij de auto doen we de korte broek aan.

Nu gaan we een kijkje nemen bij een oude watermolen, de Moinhos watermolen. We lopen een eind langs de kust en komen zo bij de watermolen aan. De watermolen doet al jaren geen dienst meer. Het jaartal wat boven de deur staat is 1870. We lopen verder en zien een paar watervallen. Zo nu terug naar de auto.

We maken nog een paar foto’s bij een uitzichtpunt: De Pedra dos Estorninhos
Hierna gaan we naar Parque Natural da Ribeira dos Caldeiroes. Hier is een grote waterval. We klimmen tegen de waterval omhoog en bovenaan gekomen zien we dat deze waterval via een pijp voorzien wordt van het water….. Je denkt dan al gauw wat een nep… Via een pad volgen we de route verder de kloof in. En een heel eind erin zien we de echte waterval. Daar wordt het water via een oude gemetselde tunnel naar de pijpleiding geleid. Rond 1870 is hier het water via deze tunnels naar diverse watermolens geleid. De watermolens zien we een eind verder beneden. Ze hebben alles heel mooi gerestaureerd.

Het wordt tijd om naar het Hotel te rijden. Op weg naar Nordeste dus. Rond de klok van 19.00 uur komen we daar aan. We checken in en gaat wat eten. Buiten zien we gelijk het zwembad liggen, en het uitzicht is mooi: het plaatsje en de oceaan daar achter.

Het was weer een mooie boeiende zonnige dag geweest!!!

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 07 Mei 2012 - 06:26

Henk:

Een update vanuit Nederland: het is hier zonnig maar fris. De Maas en het Toon Boonman driehoekje lagen er zojuist vredig bij. De kachel wordt de komende dagen wat opgestookt zodat jullie het bij terugkomst niet te koud zullen hebben.

Verder is Sarkozy president af en is Feyenoord 2e in de competitie geworden!!

De foto zijn weer zeer bijzonder. JAMMER GENOEG IS ER GEEN HOND TE ZIEN. Verder lijkt de : oude" watermolen inderdaad een hééééle oude watermolen. Jullie zijn ongetwijfeld zowat de laatsten die de molen nog hebben kunnen zien!

De uitzichten zijn geweldig..

Gr,
    henk

• 07 Mei 2012 - 15:50

Mike En Marijke:

Weer een fantasties verslag bij de passende foto's
    erg mooie natuur en bezienswaardigheden.
    Het hondjes was inderdaad erg mager, toen je de foto's maakte.
    Fijn dat je deze dag weer met mooi zonnig weer hebt kunnen afsluiten met denk ik een mooi heerlijk glaasje wijn.

groetjes Mike Marijke