Tussen de alligators!!!! - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Tussen de alligators!!!! - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Tussen de alligators!!!!

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

10 September 2012 | Verenigde Staten, Clearwater

Lekker uitgeslapen tot 7 uur.
Tja, was toch wakker en de zon was hier net op. Na het ontbijt uitgecheckt en op weg richting Tampa. De auto rijdt heerlijk, het is een Chrysler 200. En nee Geert, hij is niet zo groot...

Onderweg gestopt bij de Hillsborough rivier. Hier hebben we een kanotocht gedaan. Heerlijk met z'n 2en peddelend door het moeras. Ja, en je komt er gauw genoeg achter dat je niet alleen bent.... We hebben alligators, schildpadden, slangen en diverse vogelsoorten gezien.

Het was er heel stil op het geluid van de vele vogels na. Het water lag er soms zo stil bij dat het op een spiegel leek. Heel stil peddel je verder, heel langzaam, de omgeving in je opnemen. En dan zo plotseling dat je er enorm van schrikt gaat de voorkant van je kano omhoog!!!! Een gigant van een alligator zwemt onder je door... Ja dat zijn we niet gewend in ons kikkerlandje..
Bijna bij het einddoel worden we achtervolgt door een enorme donderbui. Het onweert behoorlijk, maar we hebben het droog gehouden. In totaal hebben we ruim 3 uur gepeddeld. Het was schitterend, dit is echt voor herhaling vatbaar!!! We worden opgehaald door een oude schoolbus en terug gebracht naar onze auto.

We rijden verder door en stoppen bij het John Chesnut Sr Park. Hier ligt het Lake Tarpon. We hebben hier een wandeling gedaan. Het pad gaat over een houten vlonder door het cipres moeras. Je kunt hier ook allerlei dieren spotten.

Intussen wordt het alweer tijd om het hotel op te zoeken. We slapen vannacht in Clearwater. Nadat we zijn ingecheckt duiken we beide het zwembad in. Heerlijk! Het is vandaag ruim 97F oftewel 36c graden geweest.

Onderweg hebben we wat bier ingeslagen. Dat is voor de avonduurtjes.

groetjes van Wim en Anne-Marie

• 11 September 2012 - 05:16

Mike Marijke:

Zo eindelijk de reis begonnen zoals jullie gepland hebben,
    gellijk weer met mooie plaatjes van de ongerepte natuur.
    het ziet er weer fantasties uit, veel plezier.
    PS regenseizoen gaat hier beginnen.

• 11 September 2012 - 07:06

Anja:

eindelijk!!!!
    kunnen jullie gaan genieten.
    veel plezier.

• 11 September 2012 - 08:16

Claar:

Al meteen een leuke dag gehad dus!!! Maar ik mis iets in je verslag,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, altijd lezen we hier dat jullie zo genieten van een lekker wijntje maar nou lees ik alleen maar bier, bier, bier!!!!
    Van de wijn afgestapt???????????????????????/
    Veel plezier nog met jullie volgende avontuur!

• 11 September 2012 - 09:39

Chantal:

Als je de foto's ziet, ben je de eerste 2 dagen toch al vergeten.... Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Nou have fun!!!

• 11 September 2012 - 10:53

Charon:

Ziet er goed uit;) lekker genieten!!!

• 11 September 2012 - 11:08

Clazien:

Spannend, die alligators bij je kano maar wel geweldig. Nog veel plezier. Greetz.

• 11 September 2012 - 12:33

Henk:

Leuk om te lezen en weer een paar hele mooie foto's. Nog veel plezier.
    See you later alligator!

• 11 September 2012 - 13:21

Jacqueline Timmers:

Leuk dat ik jullie ook kan volgen. Fijne vakantie.