Het eiland Sanibel - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Het eiland Sanibel - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Het eiland Sanibel

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

12 September 2012 | Verenigde Staten, Everglades City

Na t ontbijt naar Sanibel gereden. Dit is een eiland dat via een brug verbonden is met t vaste land. De brug begint op t vaste land bij Punta Rassa. Op dit eiland is een natuurpark, JN "ding" Darling national wildlife refuge. Je mag hier met je auto doorheen rijden en stoppen waar je wilt. Er zijn korte wandelingen te maken en op verschillende plekken heb je uitzichtpunten. Hierna zijn we naar de Locke Ave gereden. Hier wandel je door een reservaat waar verschillende dieren te spotten zijn.

We verlaten het eiland en rijden naar de Everglades. Rond de klok van 3 uur rijden we het park in. We zijn eerst wezen wandelen bij Collier-Seminole Park. Hier kun je door t moeras via een houten vlonder. Op t eind is er een plek waar je over t water kunt kijken. Het is behoorlijk warm en vochtig. Buitentemperatuur is 37 graden....

We rijden verder en stoppen bij een informatiecentrum over de Everglades private airboats. we maken een afspraak voor morgenvroeg 10 uur. In Everglades City hebben in een restaurant alligator gegeten. Het is een beetje te vergelijken met kippevlees, maar dan anders... We vonden het allebei lekker!

Onderweg zien we bordjes langs de weg staan: Overstekende schildpadden en panters !!!! We moeten dus opletten.

Zo nu naar het hotel, tijd voor een duik in het zwembad. Na het inchecken gelijk de zwemkleding aan en hop in het water. Heerlijk, even lekker dobberen in het water. Na dat badderen krijg je wel wat dorst, en dan is een heerlijk glas bier wel heel erg welkom!!!

groetjes van Wim en Anne-Marie

• 13 September 2012 - 13:23

Clazien:

Ik weet niet wat het ergste is, een overstekende schildpad of panter.
    Lijkt me allebei nogal vervelend om onder de auto te krijgen. :-) Greetz.

• 13 September 2012 - 16:32

Henk:

Je weet wat Geert zou zeggen: leuk!

• 13 September 2012 - 18:00

Angelien:

Ik hoop dät jullie een super vakantie hebben en de foto,s zijn prachtig Gr. Angelien