Met de airboat door de Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Met de airboat door de Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Met de airboat door de Everglades

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

13 September 2012 | Verenigde Staten, Everglades City

Na het ontbijt zijn we op pad gegaan. Toen we bij het Hotel wegreden bleek dat de weg geblokkeerd was. Een grote vrachtwagen met betonnen rioleringspijpen was bij de brug dwars door de vangrails gereden. Het was er een ravage!!! We mochten er niet door. Waar we naar toe wilde was een kwartier rijden, maar als we om zouden moeten rijden kost het ons zeker 1,5 uur!!! Even wachten dus. Het kon de gehele dag duren (ze moesten de brug controleren of deze geen schade had opgelopen), maar gelukkig konden we al gauw weer verder.

Vandaag hebben we een tocht gemaakt met de airboat. Dit was geweldig, en schitterend! Met topsnelheid door de smalle openingen van de mangroves. Soms waren ze als tunnels dichtgegroeid. We zagen verschillende alligators en wasbeertjes. Ook zagen we een manatee, soort zeekoe, maar deze dook al snel onder.

Van hieruit maakte we een wandeling door de mangroves. Hier mochten we een alligator vasthouden. Aan de onderkant zijn ze best zacht, maar de bovenhuid is behoorlijk hard.

Minder aan de Everglades zijn toch de sandfly's!!! Ze bijten je behoorlijk gemeen. Ze zijn heel erg klein maar oh zo gemeen. Er helpt geen spul tegen al smeer je je helemaal vol. Krengen zijn het. Geef mij de mugjes in Holland maar. Die hoor je, en je ziet ze. Kun je ze in ieder geval nog meppen. Hier merk je het pas als ze je bijten. Met deze sandfly's hadden we al een keer kennis meegemaakt in Nieuw Zeeland. Hopelijk komen ze nooit naar Nederland. Hier zitten de mensen buiten in hun eigen tuin maar dan in grote kooien van vliegengaas. Gezellig...! :(

We zijn nog naar het museum geweest van de Everglades. Ook hebben we nog verschillende wandelingen gemaakt over de houten vlonders.
Op de weg terug naar ons hotel zagen we op de weg voor ons iets oversteken. We konden het nog net ontwijken. Een overstekende schildpad.

Bij het hotel zijn we gelijk het zwembad ingedoken. Heerlijk even afkoelen. Nu heerlijk relaxen, en wat bier. Morgen hebben we een lange reis voor de boeg, dus we gaan vroeg slapen.

groetjes Wim en Anne-Marie

• 14 September 2012 - 07:41

Henk:

Ik mis de foto's van de sandfly's. Hioe kunnen we ze dan herkennen als ze ooit naar Nederland komen...? De alligator lijkt me een leuk huisdiertje. Lekker knuffelen. Hoeveel van die vlonderpaden hebben ze daar wel niet!

gr,
    hen k

• 14 September 2012 - 08:42

Anja:

liep die schildpad zo snel, of raceten jullie zo hard???
    groetjes Anja

• 14 September 2012 - 19:46

Mike Marij:

Nou die zandvliegers laat maar mooi daar stoom al je kleding maar goed voordat jullie weer je voeten op dit kikkerlandje zetten.
    Krokkie heeft een mooi bandje om zijn neusje mog dat er niet af?
    zo kan het beestje tog niet ademen, hahaha
    Ben toch erg benieuwd wie er reed toen de schildpad overstak, de snelheid is niet erg belangrijk.
    maar boven al merken we dat jullie weer een mooie reis hebben gevonden met veel bezienswaardige dingen.
    Zo komen wij ook nog eens ergens (met onze oogjes)
    schiet maar goed raak met je toestel, het zijn weer prachtige shots.

Gr Mike en Marij