Van de ananas naar de Caldeira Velha - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Van de ananas naar de Caldeira Velha - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Van de ananas naar de Caldeira Velha

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

03 Mei 2012 | Portugal, Ponta Delgada

Eerst het ontbijt, en daarna rond de klok van 10 uur op weg naar Faja de Baixo. Daar is een ananaskwekerij. Ze vertelde ons dat ze iedere ochtend de ramen open zetten i.v.m. de warmte. Tevens werd ieder jaar het glas van de kassen wit geschilderd zodat de ananas niet verbrand. Als de ananas groeit wordt de top eraf gehaald. Dit is eigenlijk de bloem. Na 2 jaar is de ananas volgroeid. 2 jaar, een hele tijd. Daar sta je niet bij stil als je ze in de winkel ziet liggen.

Van hieruit zijn we naar de Pico do Bisco gereden. Daar zie je weilandjes omrand door hoge muren van lavastenen. Hier hebben we wat rondgewandeld.

Verder door gaat het naar Reserva Florestal de Recreio do Pinhal Da Paz. Hier is een heel park aangelegd waar men kan BBQ en wandelen. Met vele bloemen en mooie paden.

Nu gaan we naar Ribeira Grande. Hier hebben we wat rondgewandeld.

Zo nu op weg naar de Caldeira St. Michaels. Hier zijn warmwaterbronnen die zwavelgeuren verspreiden. Hier kun je nog steeds voor een beetje geld in baden. Er staan binnen badkuipen die ze dan voor je vullen.

Van hieruit rijden we naar Caldeira Velha. Hier is een warmwaterbron en waterval. Het water wat borrelt is erg warm!!! Bij de waterval is een mogelijkheid om te zwemmen.

We rijden verder slingerend de berg op en zien het meer Lagoa do Fogo liggen. Je kunt vanuit hier ook naar beneden lopen naar het meer. Bij andere uitkijkpunten zien we o.a. Ponta Delgada liggen.

Nu gaan we nog even Ponta Delgada in om wat rond te wandelen.

groetjes van Wim en Anne-Marie

• 03 Mei 2012 - 19:39

Erwin:

Heej :)
    mooie foto's!! Heel veel plezier!
    Groetjes uit Veghel

• 03 Mei 2012 - 19:58

Mike En Marij:

wat weer een mooie verslagen heb ik gelezen en de foto's slepen je helemaal mee op vakantie.
    prachtige streken, en plaatsen zijn er tezien.
    we blijven jullie volgen maar bij hoge beklimmingen haak ik even af.
    De massage's goed blijven doen Anne-Marie want Wim kan heel veel last hebben.

groetjes Mike en Marijke, en geniet van de reis.
    met mooi glaasje wijn.