Wandeling van Pozos naar Calhetas - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Wandeling van Pozos naar Calhetas - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Wandeling van Pozos naar Calhetas

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

04 Mei 2012 | Portugal, Ponta Delgada

Vanuit onze kamer zien we een strak blauwe hemel. Ok, dat is mooi. We wilden vandaag een wandeling gaan maken langs de kust, en het weer zit mee. De korte broek aan en de tas gepakt. Op naar de auto.

We rijden naar de andere kant van het eiland, naar Pozos. Van hieruit gaat een wandeling naar het plaatsje Calhetas. De zon schijnt en het is heel lekker weer. Niet te warm en niet te koud.

We volgen de route, en lopen soms op het randje van de klif. Als je last van hoogte vrees hebt, dan loop je hier niet!!

Het eindpunt is een kapel.
Hier draaien we om en we willen dezelfde route weer terug lopen. Maar we zien dat er flinke buien onderweg naar ons zijn.... die voorspellen niets goeds!
We besluiten de route via de harde weg te vervolgen. Als we halverwege zijn begint het te regenen. De paraplu maar voor de dag gehaald. Gelukkig hadden we die meegenomen.

Als we bij de auto aankomen is het bijna droog. We hebben in totaal 13 km gelopen. Het was een schitterende route!

We besluiten, omdat we toch aan deze kant van het eiland zijn, door te rijden naar de theeplantage.
Deze is te vinden in Gorreana.
Hier kunnen we zien hoe de bladeren verwerkt worden tot thee. We kunnen de thee ook zelf proeven.

We rijden via een mooie route terug naar Ponta Delgada. Even naar het hotel om straks weer naar het centrum te wandelen.

Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties!!! Heel leuk om die te lezen.

groetjes van Wim en Anne-Marie

• 04 Mei 2012 - 18:31

Mike En Marij:

Weer erg mooie route gevonden met mooie momenten om vast te leggen op een plaatje.
    leuk dat je de bijtjes, geitjes, vogeltjes en de lammesanders in het natuur ziet.
    mij zou dat niet erg opgevallen zijn, blijkt dat jullie de vakantie echt intenser beleven.
    Ik vind het zeer mooi om dat ook mee te mogen beleven.

we wensen jullie nog vele mooie plaatjes, en mooi weer.
    hier kwakkelt het het word weer koud as zaterdag. 9 graden.

geniet nog lekker.

Mike, Marij