The Billygoat track, een spectaculaire wandeling!! - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu The Billygoat track, een spectaculaire wandeling!! - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

The Billygoat track, een spectaculaire wandeling!!

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

11 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Om 6.45 liep de wekker af om te gaan ontbijten. Daarna om 8 uur vertrokken we naar Thames onderweg gingen we eerst naar het Kauaeranga visitor centre.

In Thames aangekomen moesten we nog 14 km het woud in (zeg maar oerwoud), daar aangekomen hebben we informatie gevraagt betreffende de Kauaeranga valley, hier besluiten we de Billygoat track te gaan wandelen. We moeten nog eens 8 km verder maar dan over een grevelroad, aan het eind is een parkeerplaats waar we onze auto kunnen parkeren.

We gingen eerst even kijken naar een waterval. Daarna gingen we verder met de wandeling, het is dan half 11, die door een (oer)woud met varens en nog meer aparte bomen gaat en ook hebben we kauri bomen gezien. We gaan steeds maar omhoog en omhoog we blijven maar klimmen, (ongeveer 700 meter in hoogte), waar hele steile stukken bij zitten, maar we blijven doorgaan, door watervallen en over hangbruggen wat allemaal schitterend is. Soms is de begroeiing zo dicht dat het zelfs op het pad donker wordt. Dit terwijl de zon volop schijnt en het behoorlijk warm is.
Je waant je dan ook echt in een subtropisch bos.

Eenmaal boven aangekomen hebben we even gepauzeerd bij een kleine beek. Een boterham met jam smaakt dan wel. We zijn nu 1,5 uur onderweg.

Na een half uurtje gaan we weer verder. Nu gaat het via een andere route weer terug naar de parkeerplaats. Soms klimmen we maar meerendeels is het dalen. Tussen de begroeiing door hebben we een heel mooi uitzicht over Coromandel Forest.
Ook hier gaat het over hangbruggen en dan moeten we weer door het water. We zien op een gegeven moment rails liggen. Je zou zeggen wat doen die hier, boven op de berg? Deze zijn gebruikt rond 1900 toen er nog vele Kauri bomen stonden. De Kauri bomen werden d.m.v. deze rails getransporteerd naar beneden. Als je ziet hoe steil deze rails soms liggen, dan vraag je je af hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Deze bomen wegen tonnen!!! Op sommige borden staan nog oude foto’s van toen. Om 4 uur waren we weer terug bij de auto.

In Thames hebben we wat boodschappen gedaan, en zijn verder gereden richting Coromandel.
Bij Tapu hebben we de weg door het Coromandel Forest genomen, de Tapu-Coroglen road. Deze is een onverharde weg van 30 km en slingert zich door het gebergte. We rijden nu met de auto dwars door het woud!!!

Aan het eind van deze weg zijn we linksaf geslagen naar Whitianga waar onze Lodge ligt voor de komende 2 nachten.

Het was fantastisch vandaag, geweldig, spectaculair!!!!

groetjes van Wim en Anne-Marie
p.s. het verslag van gisteren is gewijzigd.

• 11 Januari 2011 - 11:52

tot de volgende keer,

gr charon

• 11 Januari 2011 - 12:27

Angeline:

Ook weer op de hoogte zus.
    Groetjes en veel kijk en wandel plezier.

• 11 Januari 2011 - 12:32

Angelique:

Het ziet er allemaal fantastisch uit.

Ik ben super jaloers!!! Is weer eens wat anders dan de Eifel.

Groetjes,
    Angelique

• 11 Januari 2011 - 16:38

Mike Marijke:

Erg mooie omgeving, echt weer terug naar de natuur, en in de tijd.
    Mooi verslag erbij, je hebt er wel druk mee.
    en jullie komen alle lof toe.

groetjes

• 11 Januari 2011 - 18:07

Jos En Petra:

Wat een verslagen.... vergeten jullie ook niet om vakantie te vieren :)
    Veel plezier nog
    Gr Jos en Petra