Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

03 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Heerlijk uitgeslapen tot de klok van 8 uur. Daarna ons ontbijtje genuttigd en rond half 10 aangereden naar Lake Tekapo. Het weer is nu nog mooi en de zon schijnt.

Als we bijna bij Lake Tekapo zijn wordt het steeds meer bewolkt en zien we de zon steeds minder.

We gaan eerst een kijkje nemen bij Mount John, het observation station. Vanaf hier kun je Lake Tekapo en Lake Alexandrina zien liggen. De temperatuur buiten is 20 graden. Hier boven staan verschillende sterrenkijkers. Ook is er een restaurantje.

Hierna rijden we de steile weg weer naar beneden en gaan nu richting Lake Alexandrina.
Bij het Lake Alexandrina lopen we een stuk langs het meer. Hier is ook een camping en er liggen verschillende bootjes op de oever. Het meer tussen Lake Alexandrina en Lake Tekapo heet Lake Mc. Gregor. Dit is een klein meertje waar eendjes zwemmen. De eendjes hebben we wat brood gegeven.

Vanaf hier rijden we naar Wildlive Lake Alexandrina Refuge. We gaan van de weg af en gaan een onverhard pad in. Hier moeten we eerst een hek openen om er door te kunnen. Uiteraard sluiten we het hek weer als we er door zijn. Hier zou je bijv. koeien en schapen kunnen tegen komen. Ook zien we verschillende vogels. Uiteindelijk komen we bij het uitzichtpunt aan. Vanaf hier kun je over het Lake Alexandrina kijken. Na een tijdje gaan we weer door het hek naar de weg toe.

We rijden nu Lake Tekapo in, en parkeren onze auto. Hier zijn hotels, winkels, cafe’s en restaurantjes.
Ons hotel ligt midden in het centrum.

Lake Tekapo is dan ook niet zo’n grote plaats. Het meer van Lake Tekapo is een uitzonderlijk mooi en helder meer. De opvallende blauwe kleur van het water wordt veroorzaakt door “rotsmeel”(fijn gemalen deeltjes die door de gletsjers aan de kop van het meer worden aangevoerd en door het smeltwater blijven zweven).
Aan het meer staat de Church of the Good Shepherd(goede schaapsherder). Deze kerk is gebouwd in 1935. Naast deze kerk staat een bronzen beeld van een herdershond, in 1968 opgericht als eerbetoon aan de belangrijke rol die deze dieren speelden in de ontwikkeling van de veehouderij in de bergen.

Als we dit allemaal gezien hebben gaan we inchecken. Het is inmiddels half 2. Onze kamer bied een mooi uitzicht op het meer van Lake Tekapo. We besluiten om nog wat te gaan rondkijken met de auto. Intussen is het wat gaan regenen en de bewolking is zo goed aanwezig dat er geen klein zonnestraaltje meer doorheen kan. Het begint ook weer goed te waaien.

We rijden naar Fairlie een stadje richting Christchurch. Daar hebben we een heerlijk bakje koffie met wat lekkers genomen en we rijden weer terug naar Lake Tekapo.

Omdat we morgen heel vroeg op willen staan doen we het vandaag lekker rustig aan. Morgen willen we heel vroeg in Christchurch aankomen om nog wat van de stad te zien.

Nu gaan we lekker ergens wat eten en dan heerlijk onderuit met een boek en een glas wijn. Intussen genietend van het mooie uitzicht wat we hier vanaf ons balkon hebben over het Lake Tekapo.

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 03 Februari 2011 - 05:23

Charon:

He saampjes,ben net wakker zo op staan.
    Al die foto's weer!
    Echt een mooi land met verschillende natuurgebieden eigelijk.
    Zal wel n dik fotoboek worden en een mooie nieuwe canvas op de muur.
    En dan nog n filmpje van 3 uurtjes.....?ah we zien wel ben erg benieuwd naar de rest!
    Tot snel,
    Gr charon

• 03 Februari 2011 - 05:43

Loes:

Het ziet er allemaal weer prachtig uit.
    Geniet van jullie rustige avondje. En proost op de laatste dagen in Nieuw Zeeland.

Tot volgende week (wat klinkt dat dichtbij he?)

Groetjes

• 03 Februari 2011 - 07:31

Albert & Angelique:

Wat een prachtig land!!!! Wat een schitterende foto's..... iedere dag weer!!!
    We zagen dat jullie rondreis er al weer bijna op zit. de teller staat al weer op 3 dagen. We wilden jullie even laten weten dat we hebben ontzettend hebben genoten van jullie verslag en alle foto's.
    We willen jullie een fijne terug reis wensen.

Groeten,
    Albert & Angelique

• 03 Februari 2011 - 18:18

Angeline:

Sorry dat ik niet meer gereageert heb, maar er was iets verkeerds gegaan met de computer.
    Harstikke mooie foto's wat een mooi land. Dan te bedenken dat we hier in de sneeuw zitten voor 4 maanden, maarja ieder land heeft wel weer wat.
    Geniet er nog maar lekker effe van voordat je lange vliegreis terug weer daar is.
    Groetjes,

• 03 Februari 2011 - 18:40

Mike Marijke:

zoals eerder gezegd, een prachtig land en fijn dat jullie dat met ons wilde delen door foto's en de mooie reisverslagen.
    wij hebben in ieder geval bijzonder genoten.
    en hebben ook veel info gekregen van het geen we niet wisten.
    geniet nog lekker van de laatste dagen daar en een goede retour reis.

groetjes Mike en Marijke