We zijn in Singapore !!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu We zijn in Singapore !!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

We zijn in Singapore !!!!

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

04 Januari 2011 | Singapore, Singapore

Op 3 januari om 5 uur opgestaan, om 6 uur aangereden naar Schiphol. Charon en Martijn hebben ons weggebracht. Na een korte afscheid genomen te hebben gingen we de vertrekhal in.

Hal 3, balie 25, gate G7. We hebben samen nog een heerlijk hollands kopje koffie gedronken. Alles ging volgens schema, we zaten om 10.40 uur in het vliegtuig. Rond de klok 11.05 kwamen we los van de Nederlandse bodem.

De vlucht was goed. We hebben veel films gekeken. Ja, Wim ook, hij heeft niet geslapen. Ik wel, had een slaaptablet ingenomen en heb hierdoor toch nog ongeveer 2 uur kunnen slapen. De afstand tussen Amsterdam en Singapore is 6532 miles. De meeste tijd zaten we 11778 hoogte en de grondsnelheid was ongeveer 931 km. Om 6.15 uur zijn we geland in Singapore. In Nederland was het 23.15 uur. Voor ons begon eigenlijk de nacht, maar hier in Singapore begon de ochtend.

Met een bus werden we van het vliegveld naar het Hotel vervoerd. We hebben ingecheckt bij het Hotel en zijn toen meteen de big city ingelopen.

Voor de ondergrondse hebben we gelijk 2 kaartjes gekocht die 2 dagen geldig zijn. Lekker makkelijk!

We hebben ieder de korte broek aan, en een shirtje, en nog hebben we het kei warm, oftewel heet. Het is hier broeierig, ongeveer 34 graden.

Vandaag zijn we in Chinatown en in Little India geweest. Ook zijn we in het Fort Canning Park geweest. Verder hebben we verschillende winkelcentra(giganten zijn het) gezien. Gewoon even er doorlopen en dan weer gauw eruit. Heel mooi om te zien, maar we houden niet zo van winkelen, dus weer naar buiten.

Het is intussen nu hier 18.50 uur, en we zijn nog steeds niet naar bed geweest. Dat doen we straks wel. Er is hier ook zoveel te zien. Zometeen gaan we hier het dak op. Even kijken hoe Singapore bij avondlicht is.

zo dat was het voor deze dag. groetjes van Wim en Anne-Marie

• 04 Januari 2011 - 11:12

Clazien:

Geweldig, ik ben echt jaloers.
    Wij zitten hier met een lange broek en trui.
    Vandaag de kerstboom opruimen dus dan is hier alles weer gewoon.
    Blijf genieten.
    Groetjes.

• 04 Januari 2011 - 11:34

Tiny En Frans:

Als je weer op het vliegveld bent in singapore kan je ook naar de daktuin. Het is er altijd broeierig heet. Als je tijd hebt moet je naar jurgoen birdpark gaan ik geloof dat je het zo schrijft. Het is goed te doen met de bus het is even buiten t centrum groetjes van Tiny en Frans.

• 04 Januari 2011 - 11:59

Mike:

Zo dat ziet er al mooi uit, fijn dat de vlucht voorspoedig verlopen is.
    rust op tijd uit dan kun je meer in je opnemen.
    volgen jullie op de voet maar op gepaste afstand.

groetjes Mike en Marijke

• 04 Januari 2011 - 12:27

Martijn:

Hey Mam & Wim mooie fotos! heb gelezen dat de vlucht goed is gegaan das mooi maak er nog maar een hoop meer(fotos) ben benieuwd ik ga zo wat boodschappen doen en heb men huisje schoongemaakt:) geniet ze! Groetjes vanuit het fris en koud Nederland

• 04 Januari 2011 - 12:41

Anja:

hoi hoi,
    ik heb Wim gevonden.
    en wat betreft die was?? misschien wat voor het beste idee van Nederland?
    nog veel plezier en genieten maar..
    wij ook . hier schijnt de zon, bij 3 graden.
    groetjes

• 04 Januari 2011 - 13:26

Claar:

Niet van winkelen houden???
    Dat is dus geen excuus om geen souveniertje mee te hoeven brengen!! Hahahahahaha

Geniet ervan!

• 04 Januari 2011 - 14:14

Loes En Carla:

Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad naar Singapore.
    De foto's zijn prachtig.

• 04 Januari 2011 - 16:29

Od En Wim:

Dus veilig aangekomen. Nu maar lekker genieten een paar dagen van Singapore en dan op naar Nieuw-Zeeland. Je krijgt zo wel een indruk van Singapore. Heb je een lapje zijde gekocht daar? Ik heb er thuis nog een jurk van hangen, gekocht door Moeders in 1981. Veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag met foto's. Groetjes.

• 04 Januari 2011 - 16:51

Jos:

34 graden... om jaloers op te zijn, maar hier wordt het vrijdag ook wel 10 graden :).
    Mooie foto's

• 04 Januari 2011 - 21:32

Angelien:

zo de eerste foto,s zijn al binnen

• 04 Januari 2011 - 22:25

Henk En Daisy:

Nou nou, de vakantie is net pas begonnen en het tempo zit er vanaf het begin al lekker in......kijken of dat de komende weken nog omhoog kan.

• 05 Januari 2011 - 00:34

Angeline:

Hi samen,
    Goede vlucht gehad en al vele dingen gezien. Mooi!!
    Je zult wel kei moe zijn geweest de eerste avond daar in Singapore.
    Lekker geslapen???
    Het heeft hier vanavond zoveel gesneeuwt, denk wel zo'n 15 cm.
    En het sneeuwt nog.
    Wel mooi hoor, net lekker met Goofy wezen wandelen. Die was mooi wit geworden.
    Hij vindt het prachtig in de sneeuw.
    Mari is deze week voor de eerste keer met onze truck weg.
    Ik zie het wel weer als er weer nieuws van je is.
    Groetjes

• 05 Januari 2011 - 06:59

Hans:

Hoi Annemarie en Wim,

Nu net de eerste keer op jullie website/reisverslag gekeken. Leuk.
    De techniek staat voor niets tegenwoordig. Veel plezier.

Die manier van dwars de was ophangen is wel origineel.
    Maar ook hier geldt : hoe hoger hoe droger.

Groetjes,

Hans

P.S. Hier is het ´s nachts ca. 50 graden kouder, dan bij jullie overdag.

• 05 Januari 2011 - 11:09

Gradje:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen en natuurlijk niet even uitrusten meteen door rennen, mooie foto's, goed weer, geen lekkere frisse lucht als hier maar ja niet alles kan mmezitten, nog heel veel plezier van ons allemaal, Getoetjes.

• 05 Januari 2011 - 13:30

Chantal:

Hey Wim en Anne-Marie,

Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Geen last gehad van de benen??? Mooie foto's hebben jullie al gemaakt. Ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.

groetjes en veel plezier

• 05 Januari 2011 - 21:59

Tiny En Frans:

Hallo vakantie gangers breng een beetje van dat mooie weer mee als jullie terug komen groetjes en nog een fijne voortzetting van de vakantie