WE DID IT !!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu WE DID IT !!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

WE DID IT !!!!

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

07 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na het ontbijt, rond half 9, zijn we met de taxi de auto wezen ophalen. We hebben een leuke auto meegekregen, we zijn niet gewisseld van merk. Het is een zwarte Hyundai Tucson geworden.
Een automaat en natuurlijk met het stuur aan de rechterkant. Dat is effe wennen. Als je richting wilt aangeven gaan ineens de ruitenwissers heen en weer…. het regent niet eens…. Gewoon de verkeerde schakelaar. Dat zit hier net als het stuur net andersom als in Nederland. De linkervoet parkeren we gewoon even achter in onze nek, anders gaan we onverwachts remmen als we willen schakelen. Wim heeft het eerste stuk gereden, en ik daarna. Bij het Hotel aangekomen hebben we de auto in de garage gereden. Morgenvroeg begint onze rondreis.

Vandaag zijn we Auckland in geweest. Op naar de Sky Tower. Deze toren is 328 meter hoog. Op een hoogte van 192 meter kun je de Sky Walk doen.

We did it !

Om half 3 was het zover, we kregen ons oranje pak aan, en werden in de riemen gehesen.
Met de lift naar boven en daar kregen we eerst de instructies. Daarna naar buiten. We hebben in een klein half uurtje op een hoogte van 192 meter over een roosterplateau gelopen die 0.9 - 1,2 m breed was. Onderweg mochten we voor- en achterover hangen. Intussen werden we op de film en foto’s vastgelegd. Het uitzicht was geweldig, de zon scheen en we vonden het kicken!
De foto’s en de film hebben we gekocht, kunnen we later nog eens terugkijken.

We zijn via een andere lift naar het hoogste punt van 220 gegaan en hebben genoten van de vele vergezichten. Iets naar beneden, op een hoogte van 182 meter hebben we wat gedronken. Je kunt hier heel ver weg kijken. We zien de Harbour Bridge liggen waar we morgen overheen gaan als we richting Paihia gaan. Ook zien we ons Hotel liggen. Verder zien we vele vulkanen van Auckland liggen. Het zijn er 49 zeggen ze maar we hebben ze niet nageteld.

Na dit avontuur zijn we de haven ingelopen met zijn vele boten, schepen en terrassen. Een geweldig groot cruiseschip beneemt ons even het uitzicht als we langs de kade lopen. We hebben een broodje gekocht wat we op een bankje hebben opgegeten. Ineens uit het niets stikte het van de mussen, ze komen het bijna uit je hand opeten. Het weer is warm, ongeveer 26 graden.

Omdat morgen onze reis begint gaan we terug naar het hotel. Lekker onder de douche, wat lezen en drinken. Releaxen.

Morgen begint het grote avontuur, of was dit al begonnen?

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 07 Januari 2011 - 07:44

Loes En Carla:

SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 07 Januari 2011 - 09:12

Henk En Daisy:

Hoi Anne-marie en Wim,

Je moet maar durven!! Zou niets voor mij zijn.

Wat ik al bij het laatste wk heb gezien, zie ik nu weer: het is wel geen bavaria-jurkje maar oranje staat jou/jullie goed!

Gr,
    Henk

• 07 Januari 2011 - 09:55

Claar:

Echt voor geen goud doe ik je dat na!!!!! Moet er niet aan denken!!

• 07 Januari 2011 - 12:10

Clazien:

Het ziet er erg spannend uit maar lijkt me idd ontzettend mooi.
    Knap van jullie.

• 07 Januari 2011 - 12:17

Mike Marijke:

Nou zeg dat ziet er erg indrukwekkend uit, prachtig gewoon.
    als dit het voorproefje is van jullie vakantie dan zullen jullie nog mooie dingen beleven.
    Ik had verteld dat we jullie op de voet volgen maar moet helaas mededelen dan Marijke is afgehaakt.
    ze gaat voor geen geld naar die hoogte, laat staan over de rand heen hangen. hahaha
    Bij de volgende sessie is ze er weer bij.

groetjes en veel plezier en bezienswaardigheden.
    PS auto goede keuze merk is hier ook bekent.

• 07 Januari 2011 - 12:31

Angeline:

Heb je ook zo gehangen als die mensen op die andere foto??
    Wel harstikke goed dat je het durfde zo over die kant gaan hangen.
    Je moet dan toch wel echt geloven dat het touw je gaat houden.
    Doet me denken aan een jaartje terug, toen ik uit het vliegtuig sprong.
    En ja de richting en de ruitenwisser heeft bij ons ook nog als een keertje
    aangestaan. Ha Ha.
    En ja je aventuur is begonnen zogauw je in nederland in het vliegtuig stapte.
    Groetjes,

• 07 Januari 2011 - 12:50

Anja:

wouw... René wil dit ook
    en maak dan wel de foto's
    maar dan zonder oranje pakkie

• 07 Januari 2011 - 12:51

Anja:

PS ik maak dan wel de foto's
    en blijf lekker achter glas

• 07 Januari 2011 - 14:21

Od En Wim.:

Nou Anne-Marie en Wim, zo te zien is jullie avontuur al lang begonnen. Fantastisch zeg, da's genieten daarboven aan een (zijden!!!) koordje, heerlijk. Blijf genieten samen.

• 07 Januari 2011 - 17:23

Martijn:

GAAF!!!!!!

• 09 Januari 2011 - 18:01

Tiny En Frans:

Wel een echte nederlandse kleur die overall hij stond je goed wim iets voor in de tuin als je weer thuis bent gr tiny en frans.