Onze eerste rit. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Onze eerste rit. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Onze eerste rit.

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

08 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Na het ontbijt hebben we de auto ingeladen en zijn om 8.15 uur vertrokken richting Piha. Dit ligt westelijk van Auckland.

Onderweg hebben we een stop gemaakt om een wandeling van 1,5 uur te maken naar de Nihotupu Dam. Deze dam is van 1923 en is 160 meter lang, 50 meter hoog en ligt 211 meter boven zeenivo. De wandeling is schitterend, deze gaat tussen de hoge varens en bomen door. Onderweg zien we een grote waterval die we even van dichtbij zijn wezen bekijken. Een eindje verder zien we nog een waterval die we alleen op een afstand konden zien.

Bij Piha zijn we naar het strand geweest. Even de schoenen uit en door het water wat wandelen. Het is vandaag een warme dag, de temperatuur is 29 graden.

Nu gaan we verder naar Paihia, dit ligt ten noorden van Auckland. We komen over een tolweg die alleen te betalen is via www.tollroad.govt.nz. Daarbij staat dat je dit binnen 5 dagen moet betalen. Er staat niet bij wat er gebeurd als je niet betaald. Nou dat is dan afwachten.

Omdat we toch langs het Pari Kauri Park komen gaan we een kijkje nemen. Hier staan 2 grote Kauri boven. De oudste van de 2 is ruim 800 jaar oud, en heeft een omtrek van 7.62 meter. We hebben hier een wandeling gemaakt door een inheems bos. Tevens is er een museum bij, wat helaas net was gesloten.

Bij Whangarei zijn we bij de Whangarei Falls geweest, de meest gefotografeerde waterval van Nieuw Zeeland. Deze waterval is dan ook schitterend. Je kunt helemaal rond lopen, zodat je deze waterval van boven als zowel van onderaf kunt bekijken.

We rijden weer verder en komen om half 6 in Paihia aan. Kamer 201 blijkt een mooie ruime kamer te zijn, het zijn 2 kamers gescheiden door een klein trapje. Op de onderste verdieping ga je via de terrasdeuren naar het terras.
We besluiten nog geen gebruik te maken van het terras en gaan naar het strand van Paihia.

Net toen wij er waren zien we vlak voor onze neus een helicopter opstijgen. Het blijkt dat je hier rondvluchten kunt maken. Als we verder lopen zien we dat je via een Ferry naar de andere kant kunt. Daar ligt de eerste hoofdstad van Nieuw Zeeland, Russel. We besluiten om naar de overkant te gaan om daar wat te gaan eten. De overtocht duurt ongeveer 25 minuten en geeft ons een mooi uitzicht.

Russel is nu een oud stadje met vele oude houten huizen. Het was er erg druk dus het was even zoeken waar we wat konden eten.

Toen we rond 9 uur terug gingen naar de Ferry ging net de zon onder achter Paihia, wat een schitterend gezicht was. Tegen 10 uur zijn we terug op onze kamer.

Zo nu eerst een wijntje, hebben we wel verdiend vinden we.

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 08 Januari 2011 - 11:50

Geert En Els:

He Anne-marie en Wim, leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. In dat oranje pak hangend aan die kabels, op die hoogte, heerlijk lijkt me dat. En zonsondergang... ja super. He geniet van jullie rondreis en wij volgen het hier vanuit Gennep op de voet.
    Groetjes Geert en Els

• 08 Januari 2011 - 15:18

Ad En Patricia:

hoi, anne-marie en wim, we hebben net gezien wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben, keileuk en wat een lekker weer, hier is het regenachtig, de sneeuw is allemaal weg. Het is zo mooi dat je elkaar zo kunt zien en van ZOVER WEG!! Met Ad gaat het goed hij is blij dat de sneeuw en gladheid weg is, de narcotiseur zei dat Ad moet afwachten tot ze bellen dat hij geopereerd moet worden. Hopelijk zo snel mogelijk, want na de operatie moet Ad 3 weken in de mitella blijven, daarna beginnen ze met de physioterapie en kan hij eindelijk beginnen te werken aan zijn oefeningen en dan gaat het vooruit! Nou heel veel plezier en we zijn benieuwd naar jullie verdere vakantie! Heel veel groetjes Ad en Patricia.