Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Cape Reinga

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

09 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

We willen vanuit deze kant iedereen bedanken voor de leuke berichtjes op onze site: waarbenjij.

Na het ontbijt zijn we rond de klok van 8 uur vertrokken richting Cape Reinga. Gelukkig hadden we leuke cd’s meegenomen die we konden draaien in de auto. De radio moest je om de zoveel km opnieuw instellen omdat de zender dan begon te storen.

Bij het Raetea Forest zijn we even gestopt voor een korte pauze. We hebben daar bij de Victoria River wat rondgelopen en ook een paar foto’s genomen. Het weer zit niet mee. Gisteren vertelde ze ons nog dat het nog warmer zou worden als het gisteren al was, maar het is bewolkt en af en toe valt er wat regen. De temperatuur is goed, rond de 20 graden (volgens de buitentemperatuurmeter van de auto).

Bij een uitzichtpunt wilde we uit de auto stappen toen we net voor ons zagen hoe hard het waaide! Een man stapte uit de auto en die waaide zowat om! Nou, we wisten gelijk dat we niet allebei gelijktijdig uit moesten stappen wilde we nog iets in de auto laten liggen!
Toen we een paar foto’s hadden genomen stapte ik als eerste in, maar ja, met geen mogelijkheid kreeg ik de deur dicht! De wind maakte het onmogelijk om de deur ook maar iets te bewegen. Heb er Wim bij moeten roepen om uiteindelijk de deur dicht te kunnen maken.
Aan Wim zijn kant stond de wind gunstig dus hem lukte het zelf de deur dicht te doen.

We vervolgen onze weg en komen rond half 12 bij Cape Reinga aan. Gelijk zien we dat we niet de enige zijn bij Cape Reinga. De gehele parkeerplaats staat vol, en het is dan ook zoeken naar een open plekje. Het geluk zit ons mee, meteen vooraan gaat een auto weg, dus wij gelijk de onze geparkeerd.
Onze jassen aan en op weg naar de Cape Reinga.
“Als je haar maar goed zit” zeggen ze altijd? Nou daar hoefde ik niet over in te zitten. Het was gelijk een grote wirwar. Iets voor later. Tegen de wind in gingen we op pad. Soms liep je uit de wind omdat er een heuvel was, en dan had je ook de mogelijkheid om een foto te maken. De wind was enorm!!
Gelukkig was het droog en niet koud. In de verte zagen we de vuurtoren, eenzaam, vanuit zee op een afstand van 48 km zichtbaar, de noordelijkste vuurtoren van Nieuw-Zeeland. Bij de vuurtoren aangekomen hebben we gekeken naar wat afstandborden. London ligt 18029 km hier vandaan. Een heel eind weg. Vanaf deze Kaap is heel goed te zien waar de Tasmanzee en de Stille Oceaan elkaar ontmoeten. De Tasmanzee is namelijk veel donkerder van kleur. In het oosten is de Noordkaap zichtbaar en in het westen ligt Kaap Maria van Diemen. Het was Abel Tasman die deze kaap vernoemde naar de vrouw van Anthony van Diemen, gouverneur-generaal in Batavia. Deze informatie is daar te lezen op allerlei borden.

Onze tocht ging verder naar Rarawa Beach,dit strand bestaat uit “Sandspit”, oftewel wit fijn zand.
Het is zo wit dat als de zon schijnt je ogen er pijn van gaan doen. Omdat het behoorlijk hard waait zit het zand gelijk overal tussen. Onze camera hebben we dan ook goed ingepakt. We hebben hier langs het strand gelopen en eventjes wat gelegen. Binnen no time zit het zand letterlijk tussen je tanden.
Terug bij de auto zien we gelijk dat onze zwarte auto niet zwart meer is….. Die zit ook helemaal onder het zand. Als we in de auto zitten zien we dat niet alleen de buitenkant wit is, ook binnen ligt het vol.
Trouwens als je bij dit strand wilt komen moet je via een onverharde weg, maar met een 4x4 lukt dat ons goed.

We zijn ook bij de 90 Mile Beach wezen kijken. Ook hier gaat het laatste stuk op een onverharde weg. Hier waaide het ook flink, maar geen wit zand. Hier was het gewoon zand. Maar dat komt net als al het andere zand ook overal tussen te zitten. De auto wordt er alleen maar “mooier” op.
Och een flinke regenbui en het is weg, toch? We gaan hem niet wassen, het is vakantie!

Bij Coopers Beach stoppen we voor de laatste keer voordat we weer terug zijn in Paihia.
Hier hebben we heerlijk zonnig weer, en het is warm. Aan het strand staan zeer oude bomen waarin touwen hangen met een balkje eraan. Het is een soort schommel. En ja, waarom niet, effen wat schommelen, moet kunnen.

In Paihia hebben we heerlijk gegeten en genieten nu van een glas wijn.

Deze dag zit er bijna op, op naar de volgende.

Groetjes van Wim en Anne-Marie
p.s. we hebben een filmpje geplaatst van de Marina Bay Sands

• 09 Januari 2011 - 10:19

Charon:

he mam en wim,

ben net wakker bij loeske,
    denk zal eens kijken wat jullie weer geschreven hebben,
    leuk hoor!!!
    wel lekker uitgewaaid dus haha,
    tot het volgende verslag,

gr charon

• 09 Januari 2011 - 11:36

Mike:

Nou New Zeelanders, leuk stulpje gekocht zag ik , gelukkig dat jullie wat kleingeld bij je hadden.
    Kan je mooi elk weekend als je zin hebt wat klussen daar. lijkt me een mooie investering.
    Alleen niet te lang bij stil blijven staan, staat het al.

Geniet ervan.

• 09 Januari 2011 - 14:45

Angeline:

Lekker toch je weer even kind voelen.
    Groetjes

• 09 Januari 2011 - 14:48

Henk En Daisy:

Hoi vakantiegangers,

Leuk om te zien dat het goed met jullie gaat.. Veel mooie foto's: jammer dat er steeds mensen uit Nederland lastig in beeld staan. Gek dat we jullie mail/inzending van gisteren niet hebben otnvangen. Zag die net op de website: ook mooi!

Klopt het dat jullie al over 28 dagen terug zijn??

Het tweede (?) huisje ziet "landelijk" uit. Moet wel nog wat gebeuren, maar we willen het, als er een vaatwasser en sauna in zitten tenminste, toch wel huren.

Hier gaat het leven gewoon door of moet ik zeggen NIET door. Mijn tante Mien, een zus van ons mam, hebben we gisteren in Borculo begraven.

Met de opdane ervaringen zal je wel al goeie tips hebben voor een goed N-Zeelandse sjardonneetje? Moet hier wel in de supermarkt te krijgen zijn (vraag je dat dan even na)........

Gr,
    Henk en Daisy