Zon, water en sneeuw! - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Zon, water en sneeuw! - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Zon, water en sneeuw!

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

15 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vandaag vanuit Taupo naar Tongariro. Rond de klok van half 9 reden we aan. We reden helemaal langs het grootste meer van Nieuw Zeeland, Lake Taupo. Onderweg zijn we even uit de auto geweest en zagen op het meer 2 zwarte zwanen die we wat brood gaven. In het meer ligt het kleine eiland Motutaiko wat we voor ons zien liggen.

Weer verder met de auto. We laten het meer achter ons en gaan de heuvels op. Vanuit een uitzichtspunt kunnen we nog een blik werpen op het grootste meer van Nieuw Zeeland.

We stoppen bij een archeologische vindplaats van een oud dorp van de Maori’s. Hier lopen we even de route en maken wat foto’s. Vanuit deze plaats kunt je de mount Tongariro (“Plains of Gorgoroth”van de Lord of the Rings) goed zien liggen.
Links achter de mount Tongariro ligt de mount Ngauruhoe (“Mount Doom” van Lord of the Rings).

We rijden weer verder, en zijn wezen kijken bij Sir Edmond Hillary, om hier te komen moesten we door het water heen rijden. Hier heb je verschillende klimmuren e.d. Maar helaas was dit gesloten.
De rit was wel leuk om te doen.

We vervolgen onze weg en stoppen om naar de Tawhai Falls te gaan. Dit is een wandeling van ongeveer 20 minuten. De waterval is ongeveer 12 meter hoog.

Rond de klok van 12 uur hebben we ingecheckt. We konden gelijk onze spullen op de kamer zetten.
Het is hier allemaal zeer luxe. Zit er zo’n kerel achter de balie die je allerlei dingen vraagt. Wij zo goed mogelijk antwoorden in het engels. We hadden zelf ook nog wat dingen die we wilden weten. Na een gesprek van zo’n 20 minuten, zegt ie heel vrolijk: “Het kan ook in het Nederlands, als je dit liever hebt…..!” Tja, dan schiet je wel effe in de lach! Dat hadden we niet verwacht.

Zo nu even naar het Visitor centre van Whakapapa wat net achter het Hotel ligt. Hier hebben we een klein boekje gekocht met daarin wat wandelingen van het National Park van Tongariro. We hebben dit boekje zitten doornemen met wat eten en koffie.

We nemen de auto en rijden omhoog naar het eind van de weg. Deze brengt ons naar het Whakapapa Ski Area, hier hebben we goed uitzicht op de Mount Ruapehu (“Mordor and Emyn Muil” van Lord of the Rings) Op deze berg zien we nog sneeuw liggen. Omdat we nu heel hoog zitten kunnen we ook heel ver weg kijken.

Het is inmiddels half 4 en we besluiten nog een wandeling te gaan maken. We kiezen nr 5 uit het boekje. Dit is een wandeling van 6km, en de tijd die er voor staat is 2 uur. We gaan naar de Taranaki Falls. Deze waterval is 20m hoog. De wandeling is heel mooi en niet vermoeiend.

Morgenvroeg worden we rond de klok van 7 uur opgehaald. We worden naar het beginpunt van de Tongariro Crossing gebracht. Daar begint dan onze wandeling van 19 km.

We nemen dus de avond vrij, lekker eerst in bad daarna relaxt met een glas wijn wat luieren op bed.

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 15 Januari 2011 - 08:02

Mike Marijke:

Het zijn weer prachtige foto's en verhalen.
    wist wel dat het land van Lord of de rings bestond, maar wist niet waar dat was.
    Jullie reisverslagen zijn ook nog educatief.

Keep on doing the good thinks.
    (je kunt in het hotel vragen wat het betekend hahaha).

Groetjes Ons

• 15 Januari 2011 - 12:20

Angeline:

wat leuk om iemand te ontmoeten die je eigen taal spreekt en je eerst lekker in je gebroken engels laat proberen alles te vragen. En anne-marie jij bent eerst door het water gelopen om die foto van Wim in de auto te maken zekers.
    Groetjes

• 15 Januari 2011 - 22:39

Martijn:

jullie doen het wel vaak he

• 15 Januari 2011 - 22:52

Martijn:

wat voor een auto hebben jullie dat die ook omhoog kan rijden, onze auto kan aleen voor achter liks en recht rijden!!!!!!!! :) :P