Terug naar de kust - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

17 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Napier

Om 7 uur liep de wekker af. Na het ontbijt hebben we uitgecheckt. Om 8 uur op weg naar Napier.

De zon schijnt, en volgens zeggen moet het vandaag heel erg heet worden.

Met mijn knieën gaat het redelijk, heb wel spierpijn in mijn armen en benen. De blauwe plekken beginnen ook te komen. Och, tegen de tijd dat we weer in Holland zijn, is het meeste weg.

We zien de mount Tongariro en de mount Ngauruhoe volop in de zon liggen! Strak blauwe lucht. We hadden de wandeling beter vandaag kunnen doen, maar ja, dat is achteraf, nu moeten we verder onze weg vervolgen. Zelfs toen we al 70 km gereden hadden zagen we ze nog volop in de zon liggen!

We gaan richting de kust. Vanaf Taupo richting Napier is het net of je in Amerika rond rijdt. Je ziet de weg kilometers voor je, een strakke lijn die af en toe omhoog en dan weer omlaag gaat. Links en rechts van ons allemaal bos en bergen.

Bij de Waipunga Falls zijn we even van de weg gegaan. De waterval is een eindje onderons en deze is best groot.

Napier, deze prachtige stad ligt aan de Grote Oceaan. In 1931 is hier een aardbeving geweest die de meeste gebouwen heeft verwoest.

In Napier zijn we naar de Botanical Gardens geweest. Deze tuinen liggen op een heuvel in het midden van de stad en vormen een charmante oase. Je kunt er vrij rondlopen, zonder intree te betalen! Je ziet er allerlei bloemen, struiken en bomen. Er staat ook een Sequoia boom, en nog vele andere oude bomen, die gepland zijn in 1855 toen Alfred Domett hier met zijn tuin begon. Uit allerlei landen liet hij planten en bomen komen.

Hierna zijn we naar uitzichtpunt Bluff Hill in Napier gereden. Dit ligt 102 meter boven de zeespiegel. Je kunt vanaf hier Cape Kidnappers zien liggen waar de meer dan 20.000 Jan van Genten (vogels) leven. Beneden ons zien we de haven waar men gigantisch veel hout aan het inschepen is.

Nu gaan we naar Port Ahuriri in Napier. Dit is een vissershaven waar de vissersboten hun lading lossen. Hier hebben we even heerlijk op het terras gezeten, genietend van het uitzicht. We zien kinderen van de kade afspringen, een meter of 5 naar beneden het water in. Steeds opnieuw herhalen ze dit. Hiernaast ligt de jachthaven.

Rond de klok van 5 uur hebben we ingecheckt. We hebben een kamer met uitzicht op de oceaan!
We zijn even bij het strand geweest en lopen via de boulevard verder. We zien een beeld dat de naam: Pania heeft(een maagd uit een lokale legende). Deze Pania was een zeemeermin die verliefd werd op een Maori. Hierna zijn we het centrum van Napier ingelopen. We lopen enkele winkelstraatjes door en slenteren zo weer terug naar het Hotel.

In sommige winkels liggen nog kerstspullen, zoals koek en decoraties. Nu we weer terug in onze hotelkamer zijn zien we zelfs een heuse verlichte kerstboom hier voor in het plantsoen staan.

Het was vandaag inderdaad heel erg warm, zo rond de 27 graden, maar goed te doen.We hebben het heerlijk rustig aan gedaan. Nu als afsluiter, en hoe kan het ook anders, een.. ja jullie raden het al, een heerlijk glas wijn.

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 17 Januari 2011 - 08:58

Loes En Carla,:

We zijn benieuwd naar de foto's van de blauwe plekken.
    Sterkte met je spierpijn, dit geldt natuurlijk ook voor Wim, die zal ook wel spierpijn hebben na zo'n avontuur.

Lekker he, zo'n rustige dag tussendoor.

Zijn de puzzels al af?
    Wel leuk, dat ik door de puzzels zoveel bekende namen in jullie verslagen lees.

• 17 Januari 2011 - 09:22

Loes:

ze zijn niet erg sexy, wel pijlijk zo te zien.

• 17 Januari 2011 - 17:10

Mike Marijke:

Zo weer hele mooie foto's van de omgeving.
    en het verslag wer om van te smullen.
    heb je daar rode wijn glazen of gewoon witte wijn glazen?

groetjes Mike

• 17 Januari 2011 - 17:33

Angeline:

Je knieen ja eerlijk gezegd valt het me nog mee. Hi hi
    Het lijkt er toch echt veel op Australia de natuur moet ik zeggen.
    Dat duifje ja wie weet!!!
    Nou weer harstikke mooi de foto's.
    Groetjes