Op weg naar Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Op weg naar Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Op weg naar Wellington

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

18 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Om 7 uur liep de wekker af. We hebben heerlijk ontbeten en hebben daarna uitgecheckt.

We gaan naar buiten en we zien dat het volop regent. Het is de eerste keer dat we regen hebben hier in Nieuw Zeeland! Dus we mogen niet klagen, doen we dan ook niet.

We gaan op weg richting Wellington, en rijden eerst door een wijngebied. Hier staan rijen vol met druivenstruiken. Grote landerijen vol. Ook zien we kiwi plantages en appelgaarden. Het wordt langzaam droog en de buitentemperatuur is al weer vlug 29 graden. Onderweg maken we wat foto’s.
Tussen de druivenstruiken lopen zelfs schapen!

Het rijden hier is even wennen, maar dan is het net als in Nederland. Altijd net iets harder als toegestaan is. We hebben zo’n tomtom in de auto….. en iedere keer als ik net iets te hard rij gaat er een enorme bel! Wim zegt: “De bel is straks nog kapot als je zo doorgaat!” en even verder zegt ie: “we lijken wel een ijscoboer”. Nou dat valt heus wel mee. Maar iedere keer als ik net een paar km te hard rij, dan gaat ie weer aan het bellen. En dan te bedenken dat we volgens de Nieuw Zeelanders veel te sloom rijden, ze halen ons allemaal in!

We rijden inmiddels door de Manawatu kloof. Deze is schitterend. Je moet wel opletten met rijden, de weg(2-baans) hier is zeer smal en je hebt gigantische tegenliggers (de trucks met de bomen bijv.). We stoppen af en toe en maken wat foto’s. Een eindje verder kun je een track lopen, bij . We besluiten dit te gaan doen. De afstand die we hebben gelopen is ongeveer 6 km, oftewel 1,5 uur. Het was zeer benauwd, klammig weer. We waren dan ook drijfnat toen we weer bij de auto terug waren. Dat een mens zoveel poriën heeft, ongelofelijk! Maar dat neemt niet weg dat de wandeling minder mooi was. Deze was geweldig mooi!

De kust komt in zicht. We besluiten nog een bezoek te gaan brengen bij het Nga Manu Nature Reserve in Waikanae. Dit is een vogelreservaat met bossen en moerassen. De bossen zijn net een oerwoud.

Zo nu op weg naar Wellington via Upper Hutt. Deze weg is 42 km lang en zeer smal en kronkelig. Er is echt geen rechtstuk weg te vinden. En dan maar hopen dat je niet veel tegenliggers krijgt. In deze omgeving zijn veel stukken opgenomen voor de “Lord of the Rings”. Zoals “Rohan River”en “Isegard Gardens” en “Orc Tree”. Maar ja, het begint te regenen, nee, zeg maar gerust te gieten. Het valt met bakken tegelijk uit de hemel!!! We kunnen hier wel uit de auto maar ja, daar heb je nu niet zoveel aan. Zo net waren we nat van het zweten, en nu zouden we nat worden door de vele regen. Nee, dan maar doorrijden. Het wordt langzaam weer droog, en buiten blijft het ongeveer 27 graden!

We rijden door naar het Hotel waar we rond half 8 aankomen. We checken in en lopen gelijk weer het centrum in. Nou ja, het lijkt hier veel op San Francisco. De wegen gaan hier omhoog en omlaag. De huizen die hier langs de weg staan zijn leuk om te zien. In het centrum hebben we wat gegeten en we zijn toen weer terug geklommen naar het hotel. Zo voor vandaag hebben we genoeg geklommen en geklauterd. Het is buiten nog steeds broeierig warm. In het hotel hebben we gelukkig airco.
Nu is het tijd voor een heerlijk bad en ja hoor een wijntje of een biertje.

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 18 Januari 2011 - 11:21

Angelien:

zo te zien is het echt genieten geblazen voor jullie
    de verslagen er bij is kei gaaf,en dan heb ik het nog niet over de foto,s gehad
    die zijn gweldig
    we willen jullie van hieruit bedanken dat we toch een beetje mee kunnen genieten van jullie reisverslag
    hebben we hier ook een beetje een vakantie gevoel
    nou de groeten van ons allemaal en dat we nog maar veel mogen genieten van jullie reis
    xxxxxxxxxxxjes angelien

• 18 Januari 2011 - 11:53

Charon:

He mam en wim,

weer jullie verslagje gelezen en foto`s bekeken.
    leuk hoor en die schapen lache onder die boom schuilen voor schaduw.
    lijken wel de geiten bij ons tegenover die dan schuilen voor de regen.

Tot het volgende verslagje,

X Charon

• 18 Januari 2011 - 12:42

Angeline:

Hi, ik zie dat moeder goose haar eendjes gevonden heeft, ha ha.
    Weer hele mooie foto's.
    Groetjes

• 18 Januari 2011 - 16:31

Mike Marijke:

Foto's zien er weer geweldig uit, alleen wist ik niet dat jullie met broers en zussen zijn gegaan.
    de nieuw zeelanders hebben waarschijnlijk geen dom tom, maar een snelle henkie. vandaar.
    Ben wel blij dat jullie niet zo hard gaan hoor kunnen we alles mooi bij houden en de vakantie pret duurt mooi langer.

groetjesssssssssssssssss..