Zeehonden observeren - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Zeehonden observeren - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Zeehonden observeren

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

19 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Rond de klok van half 9 waren we klaar met het ontbijt.

Het is heerlijk weer vandaag, de zon schijnt volop en er zijn bijna geen wolken.
We gaan vandaag naar Otari-Wilton’s Bush.
We kunnen er naar toe met de bus, maar we besluiten toch maar de auto te nemen. Wie weet waar we van hieruit weer naar toe gaan. Tomtom in geschakeld en op pad. Dit park ligt ongeveer 15 minuten rijden van ons Hotel vandaan. In 1860 kocht ene Job Wilton 41 hectare bosgrond bij Wellington. Hij gebruikte dit bijna allemaal voor akkerbouw. De laatste 7 hectare liet hij bos.
De mensen die er toen leefde konden op vrije dagen van dit bos genieten, ze gingen er in wandelen en picknicken. Na de dood van Wilton zijn er andere eigenaren geweest, tot het uiteindelijk in de handen van de gemeente Wellington kwam. Nu is dit stukje paradijs te midden van de stad een paradijs gebleven. Je kunt er nog steeds vrij rondlopen, er zijn picknickplaatsen met bbq’s. We hebben hier ruim 2 uur rondgelopen en genoten van de natuur.

Van hier uit zijn we naar een uitzichtpunt gereden. We konden vanaf hier de haven zien liggen waar we morgenvroeg moeten inschepen. Ook zie je de stad liggen met daarachter de heuvels met de vele huizen.

Nu gaan we naar een andere botanische tuin: Wellington Botanic Garden. We parkeren de auto en zien gelijk de Cable Car. Dit is een treintje dat met een kabel van beneden naar boven getrokken wordt. Er is ook een museum van de Cable Car. Hier zie je de oude Cable Car nog staan van 1902. Deze Cable Car was oorspronkelijk bedoeld om de buitenwijken met de stad te verbinden.
De tuin uit 1868 is een combinatie van beschermd inheems bos, aangeplante coniferen en een plantenverzameling. Ook hier hebben we ruim 2 uur rondgelopen.

We komen terug bij de auto en besluiten naar de kust te rijden. Even de landkaart erbij gehaald en we besluiten naar Island Bay te gaan. Van hier uit gaan we te voet een 4 km lange wandeling maken langs het strand. De track heet de Red Rocks Coastal Walk. Op het eind van deze track verblijft een kolonie van 80-150 zeehondenmannetjes. De zeehonden liggen bij Sinclair Head, de Owhiro Bay. Wat is dat een mooi gezicht om de zeehonden daar op de rotsen te zien liggen luieren. We staan op een paar meter afstand van ze maar ze blijven gewoon door luieren. Sommige komen vanuit de zee aanzwemmen en klimmen tegen de rotsen omhoog, geholpen door de golven. Ze laten de andere zeehonden even weten dat ze er zijn door een geluid te maken. Hierna gaan ze net als de andere heerlijk in de zon liggen luieren. We zien langs het strand ook een dode pinguïn liggen. Deze is nog zacht en nog maar net dood. Heel zielig als je zo’n mooi beestje ziet liggen. En dan te bedenken dat die luie zeehonden deze mooie kleine beestjes opeten!

Het is inmiddels half 8, en we besluiten terug te rijden naar het hotel. Morgen gaan we om half 9 met de boot naar het Zuidelijk Eiland. We moeten er om half 8 al zijn om ons te melden. Dus we moeten vroeg op. In het hotel zit een zwembad, daar willen we zometeen gebruik van gaan maken.
We gaan net als die zeehonden lekker even luieren.

vele groetjes van Wim en Anne-Marie

• 19 Januari 2011 - 08:17

Charon:

He mam en wim,

oh zeehondjes!!!
    was die pinguin nog in leven??
    leuk jo om zo dichtbij te zitten, ze kunnen wel gevaarlijk zijn!!!
    die bloemen zijn ook mooi zo veel verschillende,
    spreek jullie wel weer keertje,

Gr Charon

• 19 Januari 2011 - 12:01

Clazien:

Hoi luitjes,

Wat prachtig zeg, die tuinen en de kust.
    En dan de zeehondjes, wat lief !!!
    Je zou ze bijna mee nemen.
    Veel plezier op het zuidelijk stuk.

Groetjes Tiny, Clazien en de boys.

• 19 Januari 2011 - 12:38

Angeline:

ja ja bloemen zijn mooi, maar er gaat toch niks boven wildlife.
    ja anne-marie zeehonden kunnen gevaarlijk zijn. Heb je niet gezien dat die ene net deed of hij sliep, maar zat je met een open oog aan te kijken, Ha Ha.
    Zo te lezen zijn jullie elke dag vrij vroeg op. Nou lekker genieten, toch!!

• 19 Januari 2011 - 14:37

Rien En Nel:

Het is "HEERLIJK" weer vandaag. De zon schijnt niet en het regent volop, de lucht is helemaal grijs!!!
    Maar jullie reisverslagen zorgen voor mooie warme momenten.

Leuk die verslagen en fijn om te lezen dat jullie er zo van genieten.

Geniet ze en tot straks

groetjes
    Rien en Nel

• 19 Januari 2011 - 17:41

Mike Marijke:

Ja ook hier moeten wij van genieten prachtige beelden, foto's en verslagen.
    jammer dat jullie het weer hier missen (koud, nat en kleur grijs).

groetjes en nog meer veel plezier.