Blauw, blauw, en nog eens blauw !!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Blauw, blauw, en nog eens blauw !!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Blauw, blauw, en nog eens blauw !!!

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

24 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vandaag hebben we heerlijk “uitgeslapen” tot de klok van 8 uur. Na het ontbijt zijn we rond half 10 op weg gegaan naar Wanaka. De zon schijnt en ze zeggen dat het vandaag heel erg warm wordt. Achteraf gezien klopt dit, het was rond de 28 graden.

We volgen de route en komen door Fox Glacier. Vanaf hier kun je bijv. de Fox Glacier tocht maken. Wij rijden door, en de eerste stop hebben we gedaan bij Lake Matheson. Je kunt vanaf dit meer Mount Cook (3754m) zien liggen. Deze berg is bedekt met ijs en sneeuw. We hebben een stukje gewandeld en wat foto’s gemaakt.

Weer terug naar de auto en weer verder op pad. Nu rijden we door tot aan de Sandy Beach in de Bruce Bay. Hier hebben we even heerlijk langs het strand gewandeld. Het is heerlijk weer. Alleen moet je je eigen goed insmeren voor de sandfly’s!!

Bij het uitzichtpunt Knights Point Lookout stoppen we om naar de kust te kijken. Hier kan niet men niet naar het strand omdat we een heel eind boven de zeespiegel staan. Het uitzicht is weer eens geweldig!

Onderweg zien we verschillende rivieren die zo mooi blauw zijn, onvoorstelbaar blauw.
Weer terug in de auto en verder naar de volgende stopplaats. Deze keer is het bij Ship Wreck. Hier nemen we afscheid van de westkust van het Zuidelijk Eiland. We lopen hier weer even langs het strand en genieten van de wind. Het is warm en dan is beetje wind wel een verademing.

Nu gaan we de bergen weer in. We komen bij Pleasant Flat. Dit is een picknickplaats, wat we dan ook doen. We nemen hier een boterham en wat drinken. Heerlijk onder een boom, hebben we wat schaduw. Het enige wat je hier hoort zijn duizenden krekels!! Het is me toch een herrie! Maar wel heel leuk om te horen. Het lijkt wel een heel koor. Als we weg rijden gaan we gelijk een “one line brigde”over. Deze zie je hier heel veel, enkelbaanse bruggen. Toen we over de brug reden hadden we een geweldig uitzicht! Omdat je op zo’n brug niet mag stoppen, parkeren we de auto een eindje verder en lopen terug naar de brug om wat foto’s te nemen. We zien in de verte bergen met sneeuw en onder ons heel blauw water! Een machtig gezicht!

Zo weer een stuk verder stoppen we bij de Thunder Creek Falls. Dit is een hoge waterval. Het water valt in een rechte lijn meters naar beneden.

We rijden door naar de Gates of Haast. Hier rij je met de auto weer over een “one line bridge” en onderons is een grote stroomversnelling. Natuurlijk stoppen we hier en gaan een kijkje nemen.
Ook hier is het water zo mooi blauw!

Hierna rijden we naar de Fontail Falls, deze waterval is aan de overkant van de rivier. We lopen hier wat rond en maken wat foto’s.

De volgende stop is bij Cameron Creek walk. We moeten een eindje omhoog wandelen voordat we er zijn. Hier krijgen we een mooi uitzicht op de Makarona Rivier, waarvan het water weer blauw is, deze maakt voor onze neus een flinke bocht, en gaat hier over op de Haast rivier.

Verder gaat de tocht, nu gaan we naar de Blue Pools. We moeten een flink stuk wandelen, het eerste stuk omlaag en dan gaan we over een grote hangbrug. Hierna gaan we over een planken loopbrug naar de Blue Pools. Over deze Pools hangt weer een hangbrug. De Pools zijn inderdaad kei blauw, hemelsblauw. Het water is steenkoud, brrr! Het is onvoorstelbaar blauw, zo mooi! We hebben hier even een appeltje gegeten en wat aan het water gezeten. Sommige dachten hier te gaan zwemmen, maar verder als de knieën komt niemand!

We komen nu aan bij Lake Wanaka, en rijden helemaal langs het meer naar beneden. Op verschillende uitkijkplaatsen stoppen we even en genieten van het uitzicht. Het water is zo helder en blauw! We gaan verder omhoog en rijden weg van het meer, en zien het volgende meer al weer verschijnen, het meer van Hawea. Ook hier rijden we langs het meer, en ook hier maken we wat foto’s.

Om 7 uur komen we bij ons Hotel aan. We checken in en brengen onze bagage naar onze kamer. Daarna gelijk onze zwemspullen ingepakt en naar het zwembad. Even heerlijk badderen na zo’n drukke dag. Het water is heerlijk en de hotpools ook! Daarna hebben we wat gegeten.

Het was weer een heerlijke dag, lekker weer, veel gezien en daarna afgekoeld in het zwembad.
Wat wil een mens nog meer!

Groetjes van Wim en Anne-Marie

• 24 Januari 2011 - 17:20

Mike Marijke:

Hallo daar, We dachten gelijk dat je benen bedoeld waren.
    gelukkig maar niet weer gevallen maar weer mooie plaatjes geschoten met weer uitmuntend mooi verslag van deze dag.
    Het is daar erg mooi en lijkt wel ongerept.

veel plezier nog, groetjes Mike Marijke

• 24 Januari 2011 - 18:19

Angeline:

ik denk je hebt het over je kieen. Ik denk is ie nou weer gevallen, maar gelukkig niet je bedoelt het water, ha ha.
    en dan na een lange dag lekker in de hottub, maar waar is je wijntje???

• 24 Januari 2011 - 20:52

Wim En Anne-Marie :

hoi Mike, Marijke en Angeline, nee gevallen ben ik gelukkig niet! En het wijntje dat is standaard iedere avond. We kopen hier regelmatig in de winkels wat flessen wijn. Soms als het heel erg warm en dorstig weer is, nemen we eerst een lekker koud biertje. Het was gisteren avond, of beter gezegd vannacht heel erg laat geworden. Vandaar dat we net op zijn. Het is nu bijna 10 uur. Ongeloofelijk, dat we zo laat op staan. Maar ja, we hebben vakantie en dan mag dat wel vinden we.
    Bedankt voor jullie leuke reacties!

groetjes van Wim en Anne-Marie