Een dag in Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Een dag in Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Een dag in Wanaka

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

25 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vandaag echt uitgeslapen, rond half 10 waren we op en rond de klok van half 11 gingen we op pad. Het was vandaag niet zo warm als gisteren, ongeveer 20 graden.

We gingen eerst naar het Transport en Toy museum. Hier staan allerlei oude vervoersmiddelen zoals o.a.: personenauto’s, brandweerwagens, legertrucks, tractoren, bussen, kranen, bulldozers, motoren, fietsen, bromfietsen, scooters, steps, driewielers, tanks en vliegtuigen. Maar wat dacht je van oude lampen, telefoons, typemachines, naaimachines, blusapparatuur. Ook lag er heel veel oud speelgoed, de barbiepop, speelauto’s, teddyberen, blikken opwindauto’s, spaarpotten, meccano, lego, modelvliegtuigen, modeltreintjes, trapauto’s en stoommachientjes. En nog veel en veel meer!
Er was een auto waarmee men 2 kanten op kan. Er zaten 2 sturen in. Deze auto had geen achterkant, wel 2 voorkanten! Je vraagt je af waar dit allemaal vandaan komt en van wie dit allemaal is. Nou deze vraag heb ik dan ook gesteld. Het antwoord was dat dit allemaal van 1 persoon is. Dit is een privé verzamelaar. Deze laat nu een gigantisch complex erbij bouwen. Ze waren al een enorm gat aan het graven. Alles staat hutjemutje op elkaar en naast elkaar. In de schuren hangt tevens het gehele plafond vol, en de wanden zijn ook benut. En veel kan al niet meer binnen. Daarom wordt er ruimte bijgemaakt.

Hierna zijn we naar het Puzzling World geweest. Hier waren allerlei puzzels die je moest doen. Ook was er een enorm labyrint, met 1,5 km aan gangen. Dit was echt enorm groot, en zeer verwarrend!
Ook was er een Romeinstoilet. Verder hadden ze kamers waar het magnetisch veld veranderd was. Hierdoor liep je helemaal schuin, en het water liep naar boven i.p.v. naar beneden. Dit was fun.

De zon schijnt intussen door de wolken heen en het wordt warmer. Dus de bergen in. We gaan eerst naar Glendhu Bay en lopen daar wat langs het water. We zien boven op de helling de schaapsherder met zijn vele schapen en zijn hond.

Hierna hebben we een wandeling gemaakt bij Diamond Lake. Deze omgeving is ook gebruikt voor de film “Lord of the Rings” In de film heette deze omgeving “Rugged Country south of Rivendell”. We wandelen om het meer heen en als we even een stukje omhoog gaan zien we vlakbij wat schapen staan in het hoge gras.

Het is intussen 6 uur en we gaan terug naar Wanaka. Hier eten we wat en gaan terug naar het Hotel.
Heerlijk luieren in de badkuip en dan een heerlijk bakkie koffie! Nu is het zometeen tijd voor iets sterkers. We denken dan gelijk aan wat wijn. We hebben onze voorraad weer aangevuld, dus we kunnen vooruit. Deze staat heerlijk te wachten op ons in de koelkast.

vele groetjes van Wim en Anne-Marie

• 25 Januari 2011 - 11:51

Clazien:

Hoi Wim en Anne-marie.
    Wat een chaos zeg daar in `t transport & toy museum.
    Maar wel leuk om een keer tussendoor te scharrelen lijkt me.
    Mooie Pin-up foto daar tegen die boom in Diamond Lake.
    Have fun verder.
    Groetjes De Mollen.

• 25 Januari 2011 - 13:11

Angeline:

Nou nou Anne-marie dat heb je mooi gedaan die toren net optijd opgevangen.
    En heb je hem ook weer recht kunnen zetten, ha ha.
    Ik vind die schaapjes met die herder toch veel mooier om te zien dan al die oude spullen bij elkaar.
    Maar weer veel gezien,
    Groetjes,

• 25 Januari 2011 - 18:36

Diane:

Hoi Wim en Anne-Marie,
    Ik ben dus toch maar eens gaan lezen naar jullie belevinissen. Helemaal geweldig en wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Ik ga het vanaf nu goed bij houden en wens jullie nog heel veel plezier. Dat zal wel lukken denk ik. Tot over een paar weken, maar daar moet je nog maar niet aan denken. Zonder jou gaat het ook door.

Groetjes,
    Diane Derks

• 25 Januari 2011 - 18:47

Mike Marijke:

Nou zeg in die musea kom je werkelijk niet uitgekeken, grappig dat het zo veelzijdig is.
    weer erg mooie foto, en inderdaad ze worden steeds gewaagder.
    Alleen bij toilet bezoek dien je wel de drescode in acht te nemen. (broek omlaag)

Ben wel erg benieuwd wat je in je visier had, Wim ?

PS Wat mij betrefd mag je langer blijven ik vind de verslagen zo mooi incl plaatjes.

groetjes