Queenstown en omgeving - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Queenstown en omgeving - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Queenstown en omgeving

Door: anne-marie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Anne-Marie

27 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Weer eens vroeg uit de veren. Heerlijk buiten op het balkon in de ochtendzon het ontbijt genuttigd.

Vandaag gaat we met de Gondola (kabelbaan) omhoog. We gaan naar een hoogte van 762 m. In totaal stijgen we 456m. We hebben een geweldig uitzicht over Queenstown en het Lake Wakatipu.
Van hier uit kun je verschillende wandelingen maken. Wij besluiten om nog verder omhoog te klimmen, en gaan een kijkje nemen bij de paragliding. Onderweg er naar toe zien we zeer veel vliegenzwammen, rood met witte stippen. We lopen door het bos en het pad is soms heel steil. Boven aangekomen zien we al mensen die klaar staan om te gaan springen. Na een tijdje gaan we weer verder en komen bij een ander uitzichtpunt. Je kunt hier heerlijk wandelen en het uitzicht is geweldig! Daarbij hebben we ook lekker weer, de zon schijnt en het is ruim 25 graden. Na een tijdje volgen we het pad weer terug naar de kabelbaan, en gaan met de kabelbaan weer naar beneden.
Hier komen we bij toeval 2 mensen tegen die ook met ons de Franz Jozef Glacier beklommen. Ze herkenden ons meteen. Ze vroegen gelijk hoe het met mijn been ging. Deze 2 mensen wonen in San Francisco, Amerika.

In Queentown lopen we langs de kade en gaan even lekker langs het water zitten. We zitten niet alleen, nee, je hebt hier gelijk een paar meeuwen om je heen. Je hoeft maar iets uit je tas te pakken en ze zitten er. We nemen wat drinken en wat te eten, ondertussen genieten we van het uitzicht.

Door de winkelstraatjes gaan we onze route voortzetten. Na wat winkeltjes bezocht te hebben gaan we richting Queenstown garden. Er staan hier zeer hoge en oude bomen. Ook zien we hier een paar Giant Sequoia’s hier staan. Verder is er een rozentuin. We lopen via de waterkant weer terug naar Queenstown centrum. Hier kopen we een broodje, en lopen dan terug naar onze auto.
En weer komen die 2 mensen tegen. Na weer een praatje gemaakt te hebben met hun lopen we verder.

Terug bij de auto kijken we even op de klok, het is 6 uur, nog te vroeg om naar het hotel te gaan.

We besluiten om een kijkje te gaan nemen in Glenorchy. Deze stad ligt aan de kop van Lake Wakatipu, op 44 km van Queenstown. De stad ligt in de schaduw van besneeuwde bergtoppen met de namen als Mount Chaos en Mount Head, die steil oprijzen boven de valleien van de rivieren de Rees en de Dart. Toevallig dat we nu in Hotel Rees verblijven. De weg er naar toe gaat helemaal langs het Lake Wakatipu met schitterende uitzichten. We zien in de verte de bergen met sneeuw liggen. Het water van het Lake is zo mooi blauw. We kunnen het wel omschrijven hoe mooi dit is, maar als je het echt wilt weten moet je het gezien hebben. Het is onbeschrijfelijk mooi!

Nu wordt het langzaam tijd voor de weg terug naar het hotel. We moeten nog wat boodschapjes doen en zo meteen is de winkel dicht. Rond de klok van 8 uur zijn we terug in het hotel.

Het was een mooie zonnige dag met veel verschillende uitzichten. We hebben er volop van genoten.

Ok, jullie weten het al, we nemen nu een heerlijk glas wijn en genieten van het mooie uitzicht hier over het meer met de bergen erachter. Even de boeken erbij, kijken wat we morgen gaan doen onderweg naar Te Anau.

Vele zonnige groetjes vanuit Nieuw Zeeland van Wim en Anne-Marie

• 27 Januari 2011 - 12:06

Clazien:

Hoi Wim en Anne-marie.
    Wauw, wat een schitterende uitzichten..
    Jullie hebben je niet aan het paragliden gewaagd?
    Lijkt me wel iets voor jou, Anne-marie.
    Tot morgen,
    Groetjes Clazien.

• 27 Januari 2011 - 12:44

Jos En Petra:

Gewandeld en de kniebeschermers niet nodig gehad? :-)

Geniet er nog maar van want het zijn nog maar 10 dagen!

• 27 Januari 2011 - 13:09

Angeline:

oo een vliegenzwam is een paddestoel. Ik denk je hebt te maken gehad met een zwam vliegen, ha ha.
    En heb je het niet geprobeert het paragliden. Jammer, dat is nou zo'n ervaring die ook niemand je kan omschrijven hetzelfde als al die mooie plekjes waar jullie nu zijn geweest en nog komen. En ja misschien komt er een dag dat ook wij die gaan bekijken alleen dan wel niet alles lopend, ha ha..

• 27 Januari 2011 - 17:43

Mike Marijke:

Hoi daar, ik lees dat jullie weer een mooie dag erbij hadden prima.
    en maar goed dat niet paragliding hebt gedaan, want dan kon je niet meer terug naar benenden met de kabelbaan.

groetjes.........